۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 515981

قائم مقام وزیر کشاورزی اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تامین محصولات و کالاهای اساسی از گوشت قرمز و سفید تا برنج و انواع میوه وجود ندارد و مردم نیازمندی های خود را از گران‌فروشان تهیه نکنند.

مرغ را بیشتر از ۷۵۰۰ تومان نخرید

به گزارش قدس آنلاین علی اکبر مهرفرد، اظهار کرد: سرمازدگی سال گذشته در استان های شمالی سبب شد حدود یک و نیم میلیون تن از پرتقال تولید شده این مناطق آسیب ببیند که در این راستا با هماهنگی های صورت گرفته یکی از مباشرین دولتی اقدام به واردات محدود این محصول از کشورهای ترکیه و مصر کرد و هم اکنون بازار این محصول هیچ مشکلی ندارد و به اندازه کافی پرتقال برای تامین بازار وجود دارد و در میادین میوه و تره بار شهرداری و شبکه های منتخب اصناف که تحت نظارت دستگاه های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و غیره است، عرضه می‌شود.

وی افزود: قیمت پرتقال خارجی برای مصرف کننده کیلویی ۳۹۰۰ تومان در نظر گرفته شده و قیمت پرتقال و سیب خارجی نیز بسته به مصوبه ستاد تنظیم بازار در استان های مختلف و وضعیت قیمت این محصول در مناطق کشور ۱۵ درصد پایین تر از قیمت بازار هر استان عرضه خواهد شد؛ بنابراین از نظر وزارت جهاد کشاورزی برخی از مغازه ها و فروشندگان میوه که و پرتقال را با قیمت‌های غیر منطقی عرضه می کنند، مورد تایید نیستند و دستگاه‌های نظارتی باید بیش از این حساس باشند و با این تخلفات برخورد کنند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی ادامه داد: عرضه میوه تنظیم بازاری داخلی و خارجی تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت تا بازار را در حالت تعادل و آرامش نگه دارد؛ بنابراین مردم باید توجه داشته باشند که این محصول را از گرانفروشان خریداری نکرده و به مراکز عرضه کننده دولتی مراجعه کنند.

بازار شکر در وضعیت متعادل

مهر فرد همچنین در خصوص قیمت شکر به عنوان یکی دیگر از کالاهای اساسی گفت: شکر با قیمت مصوب در کارخانه ها عرضه می شود؛ به گونه ای که وقتی این محصول به صورت فله ای و عمده فروشی به قیمت کیلویی ۲۵۲۰ تومان در کارخانه‌ها فروخته می شود مردم می‌توانند با قیمت کیلویی ۲۸۵۰ تومان به صورت فله ای در مغازه ها تهیه کنند و این محصول را به صورت بسته بندی شده و در بسته های ۹۰۰ گرمی را ۲۹۵۵ تومان خریداری کنند.

وی درباره بازار برنج نیز ادامه داد: برای برنج نیز هیچ مشکلی وجود ندارد، چراکه شرکت بازرگانی دولتی این محصول را به وفور در استانهای کشور توزیع و ذخیره سازی کرده و قیمت آن را نیز اعلام کرده است؛ به گونه ای که هر کیلوگرم برنج هندی ۳۸۰۰ تومان بوده و برنج اروگوئه ای و سفید نیز هرکدام نرخ های مشخصی دارند.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در بازار گوشت نیز کمبودی وجود ندارد، چرا که گوشت قرمز گرم و منجمد به اندازه کافی در بازار عرضه می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد و امیدواریم بازاری آرام و کم تنش را در سال جاری داشته باشیم.

مرغ را بیشتر از ۷۵۰۰ تومان نخرید

مهر فرد مردم در مناطقی که گوشت مرغ بالاتر از کیلویی ۷۵۰۰ تومان عرضه می‌شود این محصول را خریداری نکنند و از مراکز رسمی مانند میادین میوه و تره بار نیاز خود را تامین کنند، افزود: در بازار گوشت مرغ نیز می توان گفت که این محصول به صورت منجمد و با کیفیت بسیار عالی کیلویی ۵۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند گرچه این مرغ منجمد است اما کیفیت بسیار بالایی دارد و در ایام تعطیلی که دسترسی به گوشت گرم کمتر است می‌توان با آسودگی خاطر از این محصول که کیفیت صادراتی دارد، استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.