۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: 515985

کیوی نقش حیاتی در سلامت بدن ایفا می‌کند اما آیا می‌دانید پوست این میوه نیز دارای خواص درمانی فراوانی است؟

خواص شگفت‌انگیز پوست کیوی
به گزارش قدس آنلاین، کیوی یکی از میوه های منحصربفردی است که ریشه آن به کشور چین باز می گردد اما اکنون این میوه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، نیوزیلند و شیلی کاشت می شود.
بر اساس تحقیقات بیش از ۴۰ گونه کیوی در سراسر جهان وجود دارد و این میوه یکی از خوراکی‌های مطبوع و مورد علاقه دوستداران سلامتی به شمار می‌آید.
این میوه سرشار از فیبر و ویتامین های C، E، منیزیم، فولات و روی بوده و به ویژه پوست آن با درصد بالاتری از قسمت‌های درونی‌اش حاوی فیبر و انواع ویتامین است. بسیاری از دوستداران این میوه در سراسر دنیا این میوه را به همراه پوست آن مصرف می کنند، هرچند باید حتماً قبل از مصرف با پوست، میوه به طور کامل شسته و ضدعفونی شود.
خوردن این میوه با معده خالی توصیه نمی شود زیرا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است و می تواند باعث اسیدی شدن محیط معده و بروز دردهای گوارشی شود.
از جمله دیگر خواص کیوی می توان به کنترل قند و کاهش سطح کلسترول و فشار خون، لاغری و کاهش وزن اشاره کرد. خوردن این میوه پس از یک وعده غذای حجیم و پرچرب می تواند باعث هضم سریع غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش شود.
کیوی غنی از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها بوده و مصرف آن می تواند باعث درخشان شدن پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک صورت شود. همچنین افرادی که در رژیم غذایی خود از کیوی استفاده می کنند، کمتر دچار مشکلاتی چون ریزش موی سر می شوند.
مصرف کیوی در اندک مواردی ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک در افراد شود، به همین دلیل قبل از مصرف برای نخستین بار حتماٌ باید مقدار کمی از این میوه مصرف شود تا نسبت به نداشتن حساسیت و آلرژی غذایی اطمینان حاصل شود.
کارشناسان توصیه می کنند افراد برای استفاده از کیوی حتماً نوع رسیده آن را انتخاب کنند. کیوی رسیده نرم تر بوده و پوست تیره‌تری دارد. از طرفی خوردن کیوی نرسیده می تواند باعث دردهای گوارشی شود.
کیوی رسیده را می توان به همراه انواع سالاد یا به تنهایی مصرف کرد. گفتنی است؛ برخی افراد از این میوه مربا درست می کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.