گرگان- امام جمعه موقت شهرستان گرگان اظهار داشت: پیروزی انقلاب بزرگترین اتمام حجت با دنیا بود و این پیروزی را باید در تاریخ معجزه‌آسا دانست.

پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین اتمام حجت با دنیا بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه های نماز جمعه اذعان داشت: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی رژیمی  که از سوی کشورهای  در قدرت و تا دندان مسلح که ۲ هزار و ۵۰۰ سال در این مملکت ریشه دوانده بود، این درخت را برکند و به زباله‎دان تاریخ انداخت.

وی ادامه داد: وقتی ساواک تصمیم داشت امام خمینی(ره) را از قم  منتقل کنند از امام خمینی(ره) می‎ترسیدند و لذا باید اندیشید که چه قدرتی سبب این مسئله شده است.

وی تاکید کرد: ما باید از خدا بترسیم و خدا را حاضر بدانیم حضرت امام خمینی(ره) فرمود که« دنیا محضر خداست و باید از محضر خدا بترسیم» و باید همه جا خدا را حاضر و ناظر بدانیم.

امام جمعه موقت گرگان بیان داشت: هر کسی مطیع محض خدا شد دیگران نیز از او اطاعت می‎کنند و امام خمینی (ره) فرمودند از اینجایی که ملت من را قبول دارم من مشت به دهان این دولت می‎زنم و دولت تعیین می‎کنم.

وی با اشاره به این موضوع که وابستگی به دیگران کشور را ذلیل می کند افزود: امام خمینی (ره) معتقد بود که ملت بزرگ ایران روح بلند سیاسی خود را به شرق و غرب در ۱۲ فرودرین ثابت کرده است.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار بیان داشت:حضرت امام خمینی(ره)  بدون اینکه هیچ کشوری از آن حمایت کند، تنها در برابر دنیا ایستاده بود و در مقابل یک انسان مستبد و مغرور قرار گرفت و همین که از منویات معمار کبیر انقلاب بر می‎آید نظام پهلوی را به زباله‎دان تاریخ انداخت.

وی گفت: امروز باید اندیشید که چرا مردم پای انقلاب اسلامی ایستادند شهید و مجروح دادند اما انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و ملت ما در تاریخ انقلاب اسلامی رشادت زیادی انجام داده که تا این انقلاب به پیروزی برسد.

وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین ماه روز بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: امام خمینی(ره) به مناسبت روز ۱۲ فرودرین که در این روز نظام جمهوری اسلامی با رای اکثریت قاطع برگزیده شده فرمودند «در این روز مبارک که روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت به دنیا اعلام می‎کنیم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سراسر مملکت با شرف و شوق به صندوق‎های رای هجوم آورده و رای مثبت خود را به صندوق ریخته و رژیم طاغوت را در زباله‎دان تاریخ دفن کنند»

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند و تاکید فراوانی به این مسئله داشتند، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمود که مومنی اگر می‎خواهید عزت داشته باشدی باید از دیگران بی‎نیاز باشید.

برقرار با بیان اینکه وقتی وابسته به دیگران باشید ذلیل خواهید شد، تاکید کرد: حضرت امام علی (ع) فرمود: «هر شخصی که آب و خاک در اختیار او باشد و در عین حال محتاج و فقیر باشد از رحمت خدا محروم است» و لذا ما که امکانات در اختیار داریم چرا باید محتاج به دیگران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.