تبریز: چندی پیش پویش مردمی «با افتخار فقط کفش ایرانی می‌فروشیم» در تبریز برپا شد و همگی اعم از مردم و مسئولین شهر از این پویش مردمی حمایت کردند، اما متأسفانه این حمایت ها فقط در حد حرف و شعار باقی ماند.

پای چینی ها در کفش ایرانی ها/ پویش مردمی حمایت از کالای ایرانی نتیجه ای نداشت

به گزارش قدس آنلاین،  چندی پیش جمعی از کفش فروشان  شهر تبریز در اقدامی خودجوش و در خور توجه، اعلام کردند که تنها کالای وطنی و ساخت همشهریان خود را خواهند فروخت.

این اقدام  با استقبال گسترده شاغلان در این حوزه و مردم تبریز مواجه شد. حدود ۴۰۰ فروشگاه با اعلام همبستگی با این طرح و حمایت از تولید کننده داخلی و کفاشان بیکار شهر تبریز، کفش های چینی را از ویترین مغازه ها و انبار خالی کرده و با زدن برچسبی به شیشه مغازه خود اعلام کردند که: با افتخار، کالای ایرانی می فروشیم.

اما در آستانه سال نو، خیابان های اصلی شهر و پیاده روی آنها تبدیل به بازار موقت کفش های چینی با قیمت های نازل شد و آنچنان در بوق  و کرنا کردند که مفت می فروشیم، که اگر کسی نداند، فکر می کند انقلابی در قیمت کالاها رخ داده است.  

اکنون حمایت از صنعت و صنعتگر داخلی بایستی همه جانبه باشد و تنها به یکی دوتا مصاحبه مطبوعاتی یا تلویزیونی خلاصه نشود. این حمایت بایستی از تولید کننده و از طریق فراهم نمودن ابزار اولیه برای این صنعت شروع شود و در ادامه با نظارت بر گمرک و پایانه های مرزی ادامه داشته و در نهایت همراهی با فروشندگانی است که به حمایت از تولید کنندگان داخلی برخاسته اند.

 خرید کالای ایرانی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش تبریز به عنوان بانی این پویش می گوید: کفش تولید داخل به ویژه کفش تبریز از نظر کیفیت و مرغوبیت شهرت جهانی داشته ولی مشکلات موجود بر سر راه آن ها موجب شده تا بیشتر تولیدکنندگان این صنعت به دلایل مختلف مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی خود شده و بقیه فعالان هم با حداقل ظرفیت کار می‌کردند.

علیرضا جباریان فام، افزود: هم‌اکنون حدود ۴۰‌ هزار خانواده به ‌صورت مستقیم و ۱۵۰‌ هزار خانواده به ‌صورت غیرمستقیم از صنعت کفش ارتزاق می کنند و در صورت حمایت مردمی از این صنعت، صنعت کفش ایران خانواده‌های بیشتری زیر پوشش خود قرار می دهد.

اکنون که در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال قرار داریم حمایت از صنعت و صنعتگر داخلی بایستی همه جانبه در دستور کار مسئولان باشد و مدیران مربوطه با حمایت از تولید کنندگان داخلی و نظارت جدی بر ورود کالاهای بی کیفیت قاچاق زمینه اشتغال میلیونها جوان جویای کار را فراهم نموده و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.

جلب رضایت مشتری مهم‌ترین اصل بازار

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این خصوص می گوید: تشکیل کمپین‌هایی از این دست که در جهت تقویت و حمایت از تولید داخلی است، بسیار خوب و پسندیده است. در این زمینه اولا مردم را باید به سمت مصرف تولیدات داخلی سوق دهیم و آنها را تشویق کنیم که از برندهای خارجی دست بردارند و دوم این که تولیدکنندگان ما کالای باکیفیت تولید کنند تا بتوانند رضایت مشتری را جلب کنند.

وی همچنین معتقد است: اینکه بگوییم هر کالایی که تولید کنیم مردم می‌خرند و نیاز به رقابت وجود ندارد، درست نیست؛ بلکه در دنیایی که زندگی می‌کنیم نباید کاری کنیم که از دیگران عقب بمانیم و برای دستیابی به این مهم، باید کالایی که تولید می‌کنیم استانداردهای لازم را داشته و حتی در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

وی بیان م یکند: متاسفانه تعدادی از تولیدکنندگان توجهی به خواست مشتری ندارند و به او بی‌اعتنا هستند درحالی که یکی از اصول بازار جلب رضایت مشتری است از این رو، تولیدکنندگان ما باید با تمام وجود ‌در جهت جلب رضایت مشتری تلاش کنند.

دولت باید ورود کند

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز،اسکو ،آذرشهر درمجلس شورای اسلامی در این باره می گوید:  کیف و کفش ایرانی زمانی آوازه خودش را داشت و از کشورهای اروپایی برای خرید کفش به بازار تبریز می آمدند.

وی ادامه می دهد: کفش های تولیدکنندگان تبریزی همطراز و حتی فراتر از استانداردهای کفش های تولید شده در ایتالیا و اروپا است که با قیمتی کم تر و کیفیت بالاتر به بازار عرضه می شود.

وی اذعان می دارد:  نباید اجازه دهیم کالای قاچاق باعث ضربه خوردن صنعت کفش شود، در حالی که متاسفانه درحال حاضر این اتفاق افتاده و بخشی از این صنعت ضربه اساسی خورده و اکثر کارگاهها با آسیب جدی مواجه شده اند.

وی می افزاید: بسیاری از کارگاه ها نیمه تعطیل و در آستانه تعطیلی هستند لذا اگر بخواهیم تولید قوام بگیرد و بخواهیم در سطح داخلی و بین المللی به جایگاهی برسیم،باید دولت به این قضیه ورود کرده و از تولیدکنندگان حمایت کند.

- اکنون که در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال قرار داریم حمایت از صنعت و صنعتگر داخلی بایستی همه جانبه در دستور کار مسئولان باشد و مدیران مربوطه با حمایت از تولید کنندگان داخلی و نظارت جدی بر ورود کالاهای بی کیفیت قاچاق زمینه اشتغال میلیونها جوان جویای کار را فراهم نموده و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.