اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ثبت نام برای شرکت در آئین معنوی اعتکاف در سطح استان آغاز شده و تاکنون ۱۸۰ مسجد برای میزبانی این مراسم در سال جاری اعلام آمادگی کرده اند.

۱۸۰ مسجد در استان مرکزی برای میزبانی از معتکفین اعلام آمادگی کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، بیش از ۱۴هزار نفر در سال۹۴ و ۱۹هزار نفر نیز در سال ۹۵، در سطح استان مرکزی در آئین معنوی اعتکاف شرکت کردند و تعداد شرکت کنندگان در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن با رشد ۳۰ درصدی همراه بود.

حجت الاسلام صفر قربانپور در این باره گفت: مراسم اعتکاف طی سال گذشته در ۲۱۰ مسجد در سراسر استان برگزار شد و امسال نیز تاکنون ۱۸۰ مسجد در سطح استان برای میزبانی برگزاری اعتکاف اعلام آمادگی کرده اند و همچنین ثبت نام از متقاضیان همزمان با آغاز ماه مبارک رجب، شروع شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: از مجموع ۱۹هزار شرکت کننده سال گذشته در آئین اعتکاف استان، بیش از چهار هزار نفر مرد و بیش از ۱۴هزار نفر نیز زن بودند که شهرستان اراک با هشت هزار و ۲۲۰ نفر بیشترین تعداد اعتکاف کننده را در سطح استان به خود اختصاص داد.

قربانپور خاطرنشان ساخت: طی سال های اخیر بیش از ۶۰ درصد اعتکاف کنندگان استان مرکزی، نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله بوده اند که این نشان دهنده سطح بالای گرایش به معنویت در قشر جوان استان است و همچنین طبق آمار، ۹۰ درصد جوانانی که در اعتکاف حضور پیدا کردند افراد تحصیل کرده با مدارج تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده اند.

وی با اشاره به ثمرات ارزشمند برگزاری آئین اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف فرصتی برای پرورش روح و جسم انسان است که برکات بسیاری به همراه داشته و باید درصدد آن باشیم که آثار مثبت این آئین معنوی در جامعه پیاده سازی شود، چرا که فلسفه این عمل عبادی دور بودن از هیاهوی زندگی دنیوی و عبودیت پروردگار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: انسان، نیازمند رشد هر دو بعد وجودی خود بوده و مراسم اعتکاف بهترین فرصت برای رسیدن به سعادت، کمال و تقوا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.