دیپلماسی ورزشی به دلیل صدای بلندی که در رسانه های دنیا دارد توسط بسیاری از کشورها زبان سیاست می شود و در همین فضا «جردن باروز» در کرمانشاه غافلگیر شد و علیه ترامپ موضع گرفت.

روزی که ترامپ در کرمانشاه خاک شد!

به گزارش قدس آنلاین، دیپلماسی ورزشی یکی از مهمترین دیپلماسی های دنیاست، در واقع به دلیل آنکه ورزش رسانه قدرتمندی دارد و در همه دنیا بیشترین مخاطب ها را به خود اختصاص می دهد، بسیار سیاسی است و راه مناسب و بسیار بزرگی است برای آنکه به امثال ترامپ بفهمانیم که روش ها و دیدگاه های آنها بسیار غلط است و هیچکس این دیدگاه ها را قبول ندارد.

خیلی ها به ترامپ در خاک خود آمریکا حمله کردند از قاضی بگیرید تا برسید به مردمانی که در خیابان جمع شدند اما شاید ترامپ هرگز ضربه ای به قدرت جوردن باروز را دریافت نکرد چون او قهرمان کشتی دنیا بود و وقتی از ترامپ زیرگیری کرد همه رسانه ها به آن پرداختند. به این اتفاق ها پس از حضور تیم ملی کشتی آمریکا در سال ۹۵ در ایران پس از رفتارهای اشتباه رئیس جمهور آمریکا در ممنوع الورود کردن اتباع ایرانی و شش کشور دیگر دنیا دقت کنید:

جردن باروز نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم تیم کشتی آزاد آمریکا که برای مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه وارد ایران شدند، در پستی نسبت به استقبال گرم ایرانی ها از وی، واکنش نشان داد. همسر جردن باروز کشتی گیر سرشناس امریکایی که در جام جهانی کرمانشاه حضور یافت، از مردم ایران بخاطر احترام به جردن باروز تشکر کرد. بازدید از ایران در آینده یکی از برنامه های وی اعلام شد.

وی در پست خود نوشت: «بسیار ممنونم  از استقبال گرمی که امروز با آن روبرو شدیم و حتی بیشتر از آن بابت این که امکان این سفر فراهم شده خیلی خوشحالیم و آماده رقابت. »

فدراسیون کشتی آمریکا هم از تشویق کشتی‌گیران آمریکایی در جام جهانی کشتی آزاد توسط تماشاگران ایرانی تشکر کرد و نوشت: شما بهترین تماشاگران جهان هستید.

این نوشته ها در واقع ضربه محکمی به ترامپی بود که می خواست ایرانی ها را از ورود به خاک آمریکا منع کند و البته نتوانست. با این که او نتوانست چنین کند و با واکنش های بزرگی در دنیا مواجه شد و مجبور شد تصمیمش را بایکوت کند اما بهتر از این نمی شد که او را در کاخ سفید خاک کرد.

روش های ورزشی که مملو از جوانمردی است و رفاقت و رقابت کاملا موثر است و بهتر از این نمی توان کسی را زمین گیر کرد. از ملی پوش و همسر ملی پوش آمریکایی بگیرید تا برسید به خود فدراسیون والیبال آمریکا که رسما توئیت کرد و از تماشاگرانی نوشت که به زعم ترامپ نباید وارد خاک آمریکا می شدند. این یک مبارزه درست است و استراتژی وزارت امور خارجه ایران هم فوق العاده بود.

سفیر آمریکایی
فراموش نکنید جوردن باروز پیش از سفر به ایران از ترامپ انتقاد کرده بود و بابت سیاست غلط او انتقادهایی را هم مطرح کرده بود و حالا و پس از خروج از ایران او توانسته به همه دنیا بگوید که ایرانی ها بهترین تماشاگران دنیا را دارند و انسان هایی با فرهنگ هستند که به همه احترام می گذارند و البته چنین هم کرد!

آنچه امروز ایران و آمریکا تجربه کرده اند به شدت به ضرر آمریکا تمام شده و ایران ثابت کرد که محبت و احترام دو طرفه است و ایرانی ها حرمت هیچکس را تا زمانی که آنها اشتباهی نکنند زیر پا نخواهد گذاشت. باروز با سایت gq  مصاحبه ای کرد که عملا ترامپ را خاک کرد. حرف های او  را در این چند بند بخوانید:

«آنچه که دوست داشتم مردم ایران بدانند و گوش بدهند این است که در آمریکا دموکراسی وجود دارد. ما به مسئولان دموکرات رای می‌دهیم اما گاهی اوقات آنها پیروز نمی‌شوند. هنوز هم می‌توانم کشورم را دوست داشته باشم. با وجود اینکه با برخی از سیاست‌های آن مخالفم. دونالد ترامپ و من، نظرات مختلفی نسبت به ایرانی‌ها داریم. مطمئنم اگر او به ایران سفر کرده بود و درباره ایرانی‌ها بیشتر می‌دانست، پس از بازگشت به آمریکا، ایرانی‌ ها را می‌ستود. »

یا این بخش که حسن ختام می تواند باشد: «آنچه در رسانه‌ها و فیلم‌ها از ایران به نمایش گذاشته می‌شود، درست نیست. این فیلم‌ها به هیچ وجه ایران واقعی را نشان نمی‌دهد. فکر می‌کنم شناخت درست از ایران زمانی حاصل می‌شود که شما به آن جا سفر کنید و آنچه من حس کردم را تجربه کنید. اگر این کار را انجام بدهید، خواهید دید که ایرانی بودن چه معنی دارد. قول می‌دهم ذهن شما تغییر می‌کند. »

تجربه ای که می تواند تکرار شود
این تجربه می تواند تکرار شود  چرا که نتیجه اش هم انتقاد بود از ترامپ و هم رو در رو شدن خود ملی پوشان و فدراسیون کشتی آمریکا با رئیس جمهور عجیب آمریکا که گاهی حرف های گزاف می زند و حالا در دنیا به گوشه رینگ برده شده است.

تجربه باروز فوق العاده بود و بسیار خاص، حالا حتی برنامه سفر باروز به ایران با خانواده اش در میان این اخبار و مصاحبه ها در دنیا پیچیده و شک نکنید یک اهرم فشار قدرتمند بود روی ترامپی که بدون اطلاعات  و بدون در نظر گرفتن آمار در مورد ایرانی با فرهنگ چند هزار ساله حرف زد.

این کار را با فوتبال هم می توان انجام داد، باید حرف ها را بلند بلند و در عمل گفت. با پذیرایی از باروز روی تشک کشتی خیلی حرف ها زده شد. بیش از این هم می توان گفت، سال ۹۵ و این تجربه را باید سرمه چشم کرد و در آینده حواسمان به خاک شدن رقیبان نه تنها در عالک سیاست که در ورزش هم باشد. کرمانشان در کشتی آزاد در واقع جایی بود که ترامپ و ترامپیان دفن شدند و این دفن شدن را خیلی ها در تمام دنیا دیدند و شنیدند چون صدای ورزش بلند است و به همه خانه های جهان راه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.