مشهد- رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از ادامه یافتن بارش ها در استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امروز دوشنبه و فردا سه شنبه بارندگی ها در نیمه شمالی استان به شکل باران و برف و در نواحی سردسیر به شکل برف رخ دهد.

بارندگی ها در خراسان رضوی تا پایان هفته جاری ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی پور در این رابطه اظهار کرد: ریزش باران در ۱۴ شهر خراسان رضوی از شب گذشته آغاز شده که در این مدت مشهد با ۲۴ میلی متر بارندگی، بیشترین بارش را داشته است.

وی افزود: پس از مشهد بیشترین بارندگی طی این مدت در شهر گلمکان با ۲۳ میلی متر، نیشابور با ۲۰ میلی متر و سرخس با ۱۹ میلی متر گزارش شده است.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق پیش بینی انجام شده امروز بر حجم بارش ها در اغلب نقاط خراسان رضوی افزوده می شود و با توجه به رگباری بودن باران احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیل در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در این مدت بیشترین حجم بارشها در شهرستان های کلات نادر، قوچان، چناران، فریمان، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، کوهسرخ، تربت حیدریه، کاشمر، مشهد و بخش هایی از شهرستانهای بردسکن، سرخس و درگز را شاهد هستیم.

قائنی پور خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت این سامانه، به علت بارش های رگباری در نواحی سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و کولاک، لغزندگی، تشکیل مه و کاهش دید، احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوای امروز این استان نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: بیشینه دمای دیروز مشهد ۱۴ درجه سلسیوس بود که برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب چهار و پنج درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

وی افزود: کمینه دمای دیشب مشهد یک درجه سلسیوس بود که امشب تغییری نمی یابد.

قائنی پور اظهار کرد: در این مدت به علت بارش های رگبای در نواحی سردسیر، بارش برف، وزش باد شدید و کولاک، تشکیل مه و کاهش دید، احتمال اختلال در سیستم حمل ونقل استان وجود دارد.

به گفته وی فریمان با دمای صفر درجه سلسیوس و گناباد با دمای ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.