یک فعال فرهنگی آرژانتینی، گفت: تجلیل رهبر انقلاب اسلامی ایران از مالکوم ایکس پیام قشنگی دارد و این مطلب را نشان می‌دهد که جنایت‌های آمریکا به شهروندان خودش رسیده است و دیگر فقط علیه افراد خارجی نیست؛ این فرد آمریکایی بود و صدها هزار نفر پیرو داشت.

طنین آیات قرآن به برکت انقلاب اسلامی در آمریکای لاتین شنیده می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ دکتر «سهیل اسعد» از طلاب فعال در آرژانتین و از پدر و مادری لبنانی‌الاصل متولد شده است. او تا جوانی در آرژانتین بزرگ شده و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شده و اینک بیش از یک دهه است که بخشی از سال را در ایران زندگی می‌کند. او شش ماه از سال در قم تحصیل می‌کند و شش ماه دیگر را در چندین کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد. در گفت و گو با دکتر اسعد به بررسی مسائل روز دنیای اسلام و تاثیر اندیشه های انقلاب اسلامی در آمریکای لاتین پرداختیم که در ادامه می آید:

تحلیل شما از هم افزایی و تقویت محور مقاومت اسلامی در حال حاضر چیست؟

طبیعتا یک نقطه ضعف در محور ما دیده می شود و آن این است که دولتها، سازمانها، نهادهای غیردولتی و بنیادها با یک عدم هماهنگی مواجه هستند، اما در سال های اخیر می بینیم که جمهوری اسلامی ایران مسیر و هدف مشترکی را دنبال می کند که تاثیر و حرکت آن را در رسانه‌ها می‌توان مشاهده کرد.

اما این هم افزایی در جامعه بین الملل نیازمند زمان است و متاسفانه محور استکباری و اسرائیل توانسته‌اند در این عرصه جلوتر باشند اما ما همچنان به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم تا هجمه‌ای که علیه ما شکل گرفته است با شکست روبه‌رو شود. شاید بتوان به یکی از نکات تاثیرگذار محور مقاومت اشاره کرد؛ تا چندی پیش موضوع فلسطین در آمریکای لاتین مجهور و گمنام بود و شهروندان آرژانتینی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین تفاوت میان فلسطین و لبنان را نمی‌دانستند و فکر می‌کردند فلسطین همان لبنان است و یا برعکس. اما امروزه به دلیل آگاهی بخشی به ملت‌ها توانستیم موضوع فلسطین را در این کشورها احیا کنیم و حتی جامعه نخبگان این مناطق را به این موضوع واقف سازیم.

این آگاهی بخشی محور مقاومت در سطح مطلوبی است و هر روز بهتر از گذشته در این عرصه گام برمی دارد.

با توجه به اینکه شما به آمریکای لاتین رفت و آمد دارید، آیا شاهد اشاعه انقلاب اسلامی در منطقه تان هستید؟

اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید نگاهی به ۲۰ سال پیش داشته باشیم مردم این منطقه در گذشته شناختی از اسلام نداشتند و حتی زیر ساخت‌هایی همچون مسجد، بازار یا مراکز اسلامی وجود نداشت و فضای فرهنگی ضعیفی را شاهد بودیم، اما امروزه با همکاری و تلاش انقلاب اسلامی ایران یک حرکت جدی شروع شده است و شاهد تاثیر عمیق آن در آمریکای لاتین و حتی سرخ پوست های منطقه هستیم. گاهی شاهدیم عالمان دین بومی این کشورها برای تحصیل به ایران می‌آیند.

گسترش حجاب اسلامی و ازدواج مسلمانان با یکدیگر از دیگر موضوعات قابل توجه در این خطه است که به مدد جمهوری اسلامی ایران توسعه پیدا کرده است و حتی کلاس های قرائت قران و تعالیم دین اسلام در دانشگاه ها بسط و نشر یافته است.

به عنوان شهروند آمریکای لاتین چه تحلیلی از سخنان و عملکرد رئیس جمهور جدید آمریکا دارید؟

در سخنان و سیاستهای آقای ترامپ چیز جدیدی دیده نمی‌شود. آمریکایی‌ها از همان ابتدا کارشان شیطنت بوده و هست، انتظار عوض شدن آنها را نداریم اما چیزی که در شخصیت ترامپ دیده می‌شود این است که در او قانون و منطق وجود ندارد. شاید شیطان برای انجام کارهای بد خود دارای قانونی باشد اما این فرد بی قانون است و خودش را محور قرار داده است. نکته دیگر این است که آمریکا شاید در گذشته خیلی قوی بود اما الان ضعیف شده است و کشورهای مقاومت از جمله ایران اسلامی قوی تر شده اند.

چرا رهبر انقلاب در افتتاحیه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین از آقای «مالکوم ایکس» آمریکایی تجلیل کردند؟

تجلیل رهبر انقلاب اسلامی ایران از مالکوم ایکس پیام قشنگی دارد و این مطلب را نشان می‌دهد که جنایت‌های آمریکا به شهروندان خودش رسیده است و دیگر فقط علیه افراد خارجی نیست؛ این فرد آمریکایی بود و صدها هزار نفر پیرو داشت.

بیان این موضوع از سوی رهبری نشان می دهد که رهبری ایران دغدغه دفاع از حق پایمال شده در ۴۰ سال پیش آمریکا را هم مدنظر دارند./

انتهای پیام

روح الله فرقانی فدافن

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.