مشهد- اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی در ابتدای سال ۹۶ به منظور تکمیل ظرفیت اساتید همکار برای پاسخگویی به سوالات دینی، از برادران و خواهران علاقه‌مند به صورت پاره وقت دعوت به همکاری می کند.

فراخوان جذب اساتید حوزه و دانشگاه برای فعالیت در حرم رضوی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: از آنجا که حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سالانه پذیرای میلیون‌ها نفر از انسان‌های مشتاق به فقه آل محمد(ص) و مباحث اعتقادی، مشاوره‌ای و تربیتی است، اداره پاسخگویی به سوالات دینی به منظور تکمیل ظرفیت اساتید، اقدام به ثبت نام برادران و خواهران علاقه‌مند کرده است.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه را زمان ثبت نام اعلام و اظهار کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به سایت اداره پاسخگویی به سوالات دینی به آدرسrazavi.aqr.ir/pasokhgoee  مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد و التزام به مذهب حقه تشیع و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت برابر ضوابط و مقررات آستان قدس رضوی، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی، کسب نمره قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه، موفقیت در دوره آموزشی بدو خدمت و سکونت در مشهد مقدس از شرایط عمومی متقاضیان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اتباع غیر ایرانی واجد شرایط و مورد تایید جامعه المصطفی العالمیه و حوزه‌های علمیه می‌توانند در آزمون شرکت کنند، اظهار کرد: افرادی که در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر تالیف مقاله داشته‌اند، دارای امتیاز ویژه خواهند بود.

حجت الاسلام حسن‌زاده در ادامه اشتغال به درس خارج حوزه برای برادران و سطح ۳ حوزه برای خواهران و ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت را از شرایط اختصاصی متقاضیان در پاسخگویی احکام شرعی اعلام کرد و گفت: مدرسان و ممتازان حوزه و دانشگاه و پژوهشگران برتر از اولویت جذب برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: اساتیدی که در حوزه‌های علمیه، سابقه تدریس ۳۶۰ ساعت احکام یا حداقل ۴۰۰ ساعت اشتغال به پاسخگویی در مراکز پاسخگویی مسائل شرعی مثل دفاتر مراجع عظام را داشته‌اند، الزام به شرکت در آزمون را ندارند، اما ملزم به ثبت نام اولیه هستند.

وی در ادامه اشتغال به درس خارج حوزه برای برادران و سطح۳ برای خواهران یا داشتن مدرک کارشناسی ارشد رشته‌های فلسفه و کلام، علوم قرآنی و حدیث و حداقل سن ۴۵ سال را از شرایط اختصاصی متقاضیان پاسخگوی اعتقادی معرفی کرد.

حجت الاسلام حسن‌زاده اظهار کرد: «داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یکی از گرایش‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره» یا «دارا بودن مدرک سطح سه حوزه علمیه به ضمیمه تجربه کاری مفید و مرتبط با مشاوره» شرایط اختصاصی متقاضیان مشاوره با رویکرد دینی محسوب می شود.

به گفته رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی اشتغال به سطح ۲ حوزه برای برادران و خواهران، گذراندن دوره تربیت مربی از مراکز معتبر، ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و تجربه کار با کودک و نوجوان از شرایط اختصاصی متقاضیان مربی کودک و نوجوان است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون جذب اساتید اداره پاسخگویی به سوالات دینی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و منابع آزمون به سایت razavi.aqr.ir/pasokhgoee مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.