۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 516599

خبرگزاری رویترز از بغداد، سفر جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بغداد را تایید کرد.

سفر داماد ترامپ به عراق تایید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، بنابر گزارش این خبرگزاری، داماد ترامپ به همراه ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه برای ارزیابی نزدیک اوضاع عراق از جمله نبرد با گروه تروریستی داعش و ملاقات با مقام های عراق، وارد بغداد شدند.

به گزارش رویترز از بغداد، این نخستین دیدار کوشنر 36 ساله از عراق به شمار می رود که علاوه بر سمت بر مشاور نزدیک ترامپ، مسئولیت های گوناگونی در حوزه سیاست داخلی و خارجی آمریکا شامل مسئله خاورمیانه به وی محول شده است.
رویترز پیش تر خبر شبکه خبری سی بی اس به نقل از مقام های عراقی را درباره سفر کوشنر به همراه دانفورد به عراق، تکذیب کرده بود.

سی بی اس به نقل ازیک مقام بلندپایه دولت آمریکا گزارش داده بود: هدف کوشنر را از این سفر، ارزیابی شخصی وضع عراق و اعلان حمایت واشنگتن از دولت عراق است.
رویترز ساعاتی پس از انتشار این خبر، با انتشار تکذیبیه ای، اخبار مربوط به این سفر را نادرست اعلام کرد.
رویترز در آخرین گزاری به نقل از ژنرال تفنگدار دریایی جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود که وی از کوشنر و تام بوزرت مشاور امنیت داخلی کاخ سفید دعوت کرده است که به همراه وی به عراق بروند.
گرچه برخی رسانه ها روز یکشنبه از ورود کوشنر و دانفورد به عراق خبر داده بودند، اما آنان دوشنبه بعدازظهر به همراه گروه کوچکی از خبرنگاران از جمله خبرنگار رویترز، وارد این کشور شدند.
کوشنر، همسر ایوانکا دختر ترامپ در جریان پرواز به عراق با خبرنگاران سخن نگفت.
اما سخنگوی دانفورد گفت: هدف از سفر کوشنر به عراق، اعلام حمایت ترامپ از دولت عراق و تعهد نسبت به این دولت و نظامیان آمریکایی است که در نبرد با گروه تروریست داعش کمک می کنند.
ترامپ که یکی از پایه های مبارزات انتخاباتی خود را شکست دادن داعش قرار داده بود، هنوز تغییر قابل ملاحظه ای در راهبرد نبرد خود با این گروه تروریستی اعلان نکرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.