رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت خواست برنامه اجرایی خود در حمایت از تولید و اشتغال را به مجلس ارائه کند.

استقلال کشور در گرو داشتن اقتصادی پویا و متکی بر تولید ملی است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی  سال نو را تبریک گفت و اظهار داشت: امیدوارم به یمن ورود به ماه رجب خداوند برکات خود را به ملت عزیز نازل فرماید.

نماینده مردم قم ادامه داد: حجم مسافرت ها در این ایام نیازمند اتخاذ تدابیر مختلفی از جانب دستگاه های مسئول بود که لازم است از همه این عزیزان که در این ایام در خدمت ملت تلاش مضاعفی نمودند سپاسگزاری کنیم به خصوص نیروهای مسلح که امنیت خوبی را در این ایام سامان دادند و نیروی انتظامی و پلیس که شبانه روز خدمت گزاری مستمر داشتند.

لاریجانی همچنین از نیروهای امدادی، وزارت بهداشت، آتش نشانی، راهداری ها، بخش های خدماتی، ایرانگردی، میراث فرهنگی و وزارت جهاد کشاورزی و صنایع نیز تشکر کرد و گفت: از وزارت کشور، استانداران، بخشداران و پرسنل مربوطه که در تامین امنیت سفرهای مردم نقش داشتند سپاسگزاری می کنم.

رئیس مجلس اظهار داشت: شعار اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و اشتغال که رهبری معظم برای سال جاری اعلام فرمودند و سخنرانی پرمغز ایشان در ابتدای سال مهمترین مساله اساسی کشور را مورد توجه همگان قرار داد و همه بخش های حکومت و ملت عزیز باید فرصت کارآفرینی در سال جاری را مهمترین وظیفه خویش تلقی نمایند.

وی تاکید کرد: بدون تردید آنچه امروز استقلال کشور حتی از جهت سیاسی و فرهنگی را تضمین می نمایند و آنچه امروز امنیت ملی کشور را تحکیم می بخشد و عزت ملی را تامین می کند و جایگاه ملت ایران را در منطقه به پیش می برد داشتن اقتصادی پویا و ثروت زا متکی بر تولید ملی و برونگرا و صادرات محور است.

رئیس مجلس اظهار داشت: تمرکز جدی بر تولید ملی و جلوگیری از قاچاق و ایجاد اشتغال برای جوانان علاوه بر یک نیاز واقعی در حوزه اقتصاد یک عامل مهم تعیین کننده در حوزه سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور نیز می باشد.

وی ادامه داد: زیرساخت های کشور در زمینه های مختلف آمادگی جهش در تولید و صادرات را فراهم نموده است. عزمی محکم با روحیه ای مجاهدانه، دستیابی به این مهم را آسان می نماید.

لاریجانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی ساماندهی بسترهای لازم جهت جهش در کارآفرینی و صادرات را بر خود فرض می داند و خوشبختانه در چند سال اخیر قوانین مهمی در تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری تصویب گردید و مخصوصا در برنامه ششم در هر بخش تکالیف روشنی را در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و آموزش و خدمات و عمران در نظر گرفته است که اجرای درست این قوانین جهش در تولید ملی و صادرات و ایجاد اشتغال برای کشور را سامان خواهد داد.

اولاً از دولت می‌خواهیم برنامه اجرایی خود در زمینه حمایت از تولید ملی و اشتغال را به مجلس ارائه کند و چنانچه علاوه بر این قوانین، نیازهای دیگری از نظر قانونگذاری برای حمایت از تولید ملی و اشتغال دارد، هر چه سریعتر به صورت لایحه ارائه نماید تا در مجلس بررسی گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ثانیاً از آنجا که قانون برنامه ششم، مسیر اصلی کشور را در پنج سال آینده مشخص نموده است، محوریت آن قانون نیز تحقق اقتصاد مقاومتی است، هر کمیسیون تخصصی در حوزه عملکرد خود، گروهی را جهت پیگیری قانون برنامه مشخص نماید تا به موقع آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه توسط وزارتخانه‌ها تدوین و به تصویب برسد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نحوه کار خود در اجرای قانون برنامه، مشخص و کمیسیون مربوطه را در جریان قرار دهند.

لاریجانی گفت: کمیسیون‌های تخصصی هر ۶ ماه یک گزارش از نحوه اجرای قانون برنامه ششم به مجلس ارائه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ثالثا کمیسیون ویژه که اخیرا در مجلس تشکیل شد و اعضای آن مشخص شد در موضوع تولید ملی و اشتغال متمرکز گردند و نحوه اجرای چند قانون تسهیل فضای کسب و کار و رفع موانع تولید را پیگیری نمایند و همچنین نحوه حمایت از تولید ملی کشور توسط دستگاه های اجرایی را پیگیری و در صورتی که نیازی به قانون گذاری برای تسهیل فضای کسب و کار وجود داشت، به مجلس ارائه طریق نماید و  حداقل دو گزارش در سال جاری به مجلس بدهند.

لاریجانی اظهار داشت: رابعا کمیسیون های تخصصی مجلس با همکاری مرکز پژوهش ها نحوه حمایت از تولید ملی و اشتغال و جهش صادراتی را در حوزه کاری خود بررسی و اقدامات لازم را با دستگاه های اجرایی مربوطه سامان دهند و ظرف یک ماه آینده برنامه کاری سال خود را به هیات رئیسه ارائه نمایند و تا پایان سال دو گزارش مجلس در این زمینه تقدیم کنند.

وی تاکید کرد: هیات رئیسه پیگیری لازم در این موارد را خواهد داشت امیدواریم با تدابیر رهبری معظم و همت سه قوه در سال ۹۶ شاهد ارتقا تولید ملی و بهبود شرایط اشتغال در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.