قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در شهر مقدس قم از حدود ۱۲۰ کشور جهان در قم به تحصیل اشتغال دارند و این مسئله حاکی از جایگاه بین‌المللی قم است.

حضور طلاب ۱۲۰ کشور جهان در قم/ نگاه به قم باید فراملی باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با استاندار قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه میان مسئولان استان همگرایی و هم‌افزایی خوبی وجود دارد، برای آن‌که رشد و شکوفایی بیشتری در استان داشته باشیم باید همگرایی و هم‌افزایی بیش از گذشته رواج یابد.

وی با اشاره به جایگاه استراتژیک قم گفت: قم دارای جایگاه ملی و فراملی است و مسئولان باید به این امر مهم توجه داشته باشند، همچنین باید همگی در احیای جایگاه قم تلاش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در مسائل گوناگون حوزه علمیه مطالبه گر و پاسخگو است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید مسئولان رابطه میان نهاد روحانیت و مردم را عمق ببخشند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه نگاه به قم باید فراملی باشد، افزود: در شهر مقدس قم از حدود 120 کشور جهان در قم به تحصیل اشتغال دارند و این مسئله حاکی از جایگاه بین‌المللی قم است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید نگاهی فراملی و بین‌المللی به قم داشته باشند تا بتوان مشکلات و مسائل مختلف آن را حل کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مشکلات و چالش‌های پیش روی استان قم اشاره کرد و گفت: کشاورزی، محیط‌زیست، فضای سبز و بخش‌های دیگر استان نیازمند کار جدی است، و باید رونق و آبادانی بیشتر مدنظر مسئولان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.