کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز پنج‌شنبه خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدیدی در اواخر وقت روز پنجشنبه از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه شمالی کشور را کاملاً تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سامانه بارشی جدیدی از پنجشنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی  سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته اکثر نقاط کشور را در بر گرفته بود، در  اواخر وقت امروز از شمال‌شرق کشور  خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در مناطقی از شمال شرق، شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی و غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود که بارشها در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال شرق و ارتفاعات البرز به‌صورت برف خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:  امروز کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت و با خروج این سامانه بارشی، رفته‌رفته شاهد افزایش دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود؛ دمای هوای تهران و نیمه شمالی کشور نیز دو روز آینده گرمتر خواهد شد.

نقشینه تصریح کرد: امروز آسمان تهران نیز در غالب نقاط بارانی گزارش شده حتی در ارتفاعات آبعلی و دماوند بارشهای پراکنده برف را شاهد بودیم که این وضعیت فردا و پس فردا تغییر یافته و جای خود را به آسمانی صاف و نیمه‌ابری می‌دهد.

وی از وقوع پدیده باد شدید در نواحی شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور در دو روز آینده خبر داد و گفت: امروز و فردا در نواحی شرق و جنوب شرق و جنوب غرب کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این وزش باد شدید باعث می‌شود تا استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان با گرد و خاک مواجه شوند و کاهش کیفیت دید افقی در این مناطق محسوس‌تر خواهد بود.

نقشینه از ورود سامانه بارشی دیگری در اواخر روز پنجشنبه خبر داد و اظهار کرد: سامانه بارشی دیگری در اواخر وقت روز پنج‌شنبه از غرب  وارد کشور خواهد شد و شمال‌غرب، شمال و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

وی افزود: سامانه بارشی جدید موجب بارشهای باران در آذربایجانها، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، تهران و سواحل دریای خزر خواهد شد؛ این سامانه بارشی نیمه شمالی کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد و بارشهای باران و رگبار را ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه بارشهای سامانه جدید بارشی به‌صورت پراکنده و متوسط خواهد بود، تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر برای منطقه شمال‌غرب، سواحل خزر و دامنه‌های البرز ایجاد خواهد شد و در حقیقت نیمه شمالی کشور در روزهای آتی بارانی خواهد بود.

وی اردبیل با هشت درجه زیر صفر را سردترین و راسک در سیستان و بلوچستان با 42 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران نیز در گرمترین لحظات به 9 درجه بالای صفر رسید که از فردا شاهد روند افزایش دما خواهیم بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.