رهبر حزب مخالف دولت ترکیه ترکیه با تشبیه ترکیه به یک شبه زندان، دولت ترکیه را به تعلیق نابجای یک قاضی و دادستان بر سر یک پرونده مرتبط با کودتای این کشور متهم کرد.

قلیچ دار اوغلو:ترکیه به یک شبه زندان تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  حریت، «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب مخالف دولت ترکیه با انتقاد از اخراج یکی از قضات این کشور به اتهام صدور حکم آزادی یکی از خوانندگان این کشور که به گفته دولت ترکیه با کودتای ماه جولای گذشته در ارتباط بوده گفت: این دمکراسی نیست. اما تصور نکنید که ترکیه تنها ناظر این موضوع خواهد بود. دنیا نظاره گر (این اتفاق) است. در حال حاضر ما در یک ترکیه شبه زندان زندگی می کنیم.

وی همچنین در خصوص پرونده «آتیلا تاش» توضیح داد: «آتیلا تاش» دستگیر شد. یک دادستان خواستار آزادی وی شد و قاضی حکم به آزادی وی داد. پس از آن شخصی اقدام به انتشار چند توئیت کرد و هیئت قضات عالی را تحریک کرد تا قاضی آزاد کننده وی و دادستان مذکور را تعلیق کنند. انگار که آتیلا تاش از یک زندان در بسته به یک شبه زندان منتقل شده است.

گفتنی است قلیچدار اوغلو روز گذشته نیز اردوغان و دولت وی را متهم کرده بود که پیش از رخداد آنچه وی کودتای کنترل شده خواند، از وقوع چنین مساله ای با خبر بوده و در حقیقت خود دولت ترکیه این کودتا را هدایت و کنترل کرده بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.