رئیس جمهور آلمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تصمیمی نادرست و تلخ ارزیابی کرده و بر لزوم حفظ انسجام اروپاییان بعد از برگزیت تاکید کرد.

خروج انگلیس از اروپا تصمیمی نادرست و تلخ است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ بر لزوم حفظ انسجام بعد از برگزیت و مسئولیت آلمان برای آینده اروپا تاکید کرد.

وی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تصمیمی نادرست و تلخ ارزیابی کرده و تاکید کرد که این نادرست است که بگوییم در این دنیا یک کشور اروپایی می تواند به تنهایی و بدون اتحادیه اروپا صدای خود را به گوش همگان برساند و یا منافع اقتصادی خود را بهتر پیش ببرد. ما آلمانی ها می خواهیم اتحادیه اروپا را منسجم نگه داریم.

رئیس جمهور آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که ما می خواهیم همراه با شرکای بزرگ و کوچک خود آینده ای مشترک را در اروپا بسازیم.

وی هم زمان درباره تکروی های ملی گرایانه هشدار داده و گفت: اگر ما اروپاییان به بازیکنی تمام عیار در صحنه جهانی تبدیل نشویم به صورت تک به تک به توپ بازی قدرتهای دیگر تبدیل می شویم.

اشتاین مایر همچنین گفت: این غیر مسئولانه است که به مردم دروغ بگوییم و خطراتی مانند تروریسم و تغییرات آب و هوا را با ساختن دیوار و غیره بتوانیم دفع کنیم. البته جنبش های پوپولیستی و استبدادی همواره با پاسخ های ساده در میدان هستند.

اشتاین مایر در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور آلمان در خارج میراث پدران  مادران اروپایی را یادآوری کرده و گفت: این میراث گرانبهایی است که ما اجازه نداریم آن را تسلیم کرده و به مخالفان اروپا واگذار کنیم. بخصوص آلمان باید این وظیفه را جدی بگیرد.

وی افزود: ما می دانیم که چه چیزهایی را مدیون اروپا هستیم. اروپای متحد تنها پاسخ موفق به تاریخ و جغرافیای ما است. نه برای همه اما برای اکثریت قریب به اتفاق آلمانی ها اروپا یک موضوع دلی است. ما آلمانی ها می خواهیم اروپا را منسجم نگه داریم.

وی همچنین به بخشی از سخنان "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا درباره اروپا و آلمان اشاره کرد که گفته بود اتحادیه اروپا چیزی جز ابزار برای اهداف آلمان نیست.

اشتاین مایر در این باره گفت که این حداقل یک سوء تفاهم است. قدرت اروپا نمی تواند روی رهبری یک نفر بنا نهاده شود بلکه تنها بر مبنای مسئولیت همگان ایجاد می شود.

اشتاین مایر در استراسبورگ علاوه بر دیدار با رئیس پارلمان اروپا همچنین دیداری با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواهد داشت و در روزهای جمعه و شنبه نیز به یونان سفر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.