سمنان- هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از ۱۹ فروردین جاری آغاز می شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۹ فروردین آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) و به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت برگزار می‌شود.

 سعید دهقانلو افزود: ۶ عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

 وی گفت: در بخش کودک کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب منم» نوشته مجید ملامحمدی، انتشارات به نشر آستان قدس رضوی معرفی شده است.

 دهقانلو یادآور شد: در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب های «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی،   انتشارت جمال، «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی، انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی، «بانوی ملکوت» نوشته علی کرمی‌جهرمی، انتشارات بوستان کتاب و کتاب «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش، انتشارت دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی نیز در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: در این دوره نیز همچون دوره گذشته امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی وجود دارد و علاقه‌مندان علاوه بر اینکه به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می‌کنند، این امکان را دارند که با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی برگزیده جشنواره شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان بیان کرد: برای دریافت فایل الکترونیک کتاب‌های مسابقه لازم است از  تاریخ ۱۹ فروردین‌ماه به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان مراجعه شود و همچنین تهیه کتاب‌های مسابقه نیز از همین تاریخ  در کتابخانه های سراسر کشور امکان پذیر است.

وی یادآور شد: آخرین مهلت شرکت در این مسابقه اول تیرماه ۱۳۹۶ است و علاقه‌مندان می‌توانند پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی استان تحویل دهند یا به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تهران ارسال کنند.

دهقانلو خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان نیز همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.