تبریز- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان‌شرقی از رشد ۱۴ درصدی اقامت های نوروزی در مراکز اقامتی استان، نسبت به سال گذشته خبر داد.

کلیسای سنت استپانوس، مهمترین مرکز گردشگری شناخته شد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی آبدار در توضیح این خبر اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ۹۶، میزبان ۲۶۶هزار و ۶۴۲ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی، در مراکز  اقامتی بوده است.

وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی بازدیدهای نوروزی از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان، افزود: در مجموع از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ۲۶۸هزار و ۹۴۶بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان آذربایجان شرقی به عمل آمده که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: در میان اماکن تاریخی و موزه های پر بازدید،کلیسای سنت استپانوس  با مجموع بازدید ۴۲ هزار و ۸۵ نفر، بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است، پس از آن رصدخانه مراغه با ۳۰ هزار و ۷۴۸ بازدید، موزه قاجار با ۱۹ هزار و ۴۴۴ بازدید و موزه آذربایجان با ۱۵ هزار و ۷۸۹ بازدید، به ترتیب جایگاه دوم تا چهارم را در بین پر بازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

آبدار در خصوص بازدیدهای نظارتی مستمر ستاد خدمات سفر استان، نیز سخن به میان آورد و گفت: طی ایام نوروز، برای بهبود و ارتقا خدمات سفر استان، ۱۹۵۰ بازدید نظارتی از مراکز مختلف اعم از  تاسیسات گردشگری استان به عمل آمد که در این میان ۴۷۳ بازدید از مراکز اقامتی، ۱۰۴۸ مورد از رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی، ۱۷۳ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۲۰ بازدید از کمپ ها، مهمانسراها، ستاد اسکان فرهنگیان، تیم‌های امداد و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری به عمل آمده است که منجر به صدور ۴۱ مورد تشویق، ۱۲۵ مورد تذکر و ۱۶ مورد اخطار شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته توسط کمیته نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مجموع اخطار های صادر شده به مراکز متخلف نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته، همچنین شکایات واصله از مراکز خدمات گردشگری نیز کاهشی ۳۳ درصدی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.