یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اشتغال و تولید از محورهای اصلی جامعه است گفت: برای رفع مشکلات بیکاری و توسعه در جامعه، باید در تولید بومی و ارتقای کیفیت تنوع ایجاد کرد.

تولید بومی و ارتقای کیفیت در رفع مشکلات بیکاری موثر است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری صبح چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان اظهارداشت: بیکاران در جامعه شامل دو صنف فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد غیر دانشگاهی هستند، و دولت باید در بحث ایجاد اشتغال هدایت‌گر باشد و گروه‌های مختلف بیکاران را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: راه‌اندازی گروه مشاوره کیفیت و فنی در تمام واحدهای صنعتی ضروری می باشد و از نظر کیفی باید عملکرد واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار بگیرد .

ناصری توجه به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک را از دیگر راهکارهای تولید اشتغال پایدار دانست و تصریح کرد: مشاور فنی و تأمین زیرساخت های لازم برای ارتقای کیفیت از دیگر ضرورت های اجرایی دولت می باشد .

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: توجه به منافع اقتصادی از جمله مهمترین آسیب‌های اقتصاد و تجارت داخلی و خارجی است و دست‌اندرکاران اقتصادی و تجاری کشور باید فروش بیشتر را ملاک کسب سود و تأمین منافع اقتصادی خود قرار دهند.

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: نیاز سنجی ایجاد اشتغال یکی دیگر از ضرورت‌های توسعه اقتصادی می باشد و وزارتخانه‌های مختلف باید سعی کنند با تعامل بیشترو همراهی همدیگر مشکل اشتغال و ارتقای کیفیت تولیدات بومی را برطرف کنند.

ناصری افزود: نهادینه شدن  فرهنگ توجه به کیفیت بهتر به جای سود بیشتر ازجمله ضرورت‌های توسعه اقتصادی و تجاری کشور است و مسئولان نظام حمایت از منافع کشور و ملت از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را باید در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.