معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر به جدیدترین جزییات زلزله خراسان رضوی پرداخت.

آمار مصدومان زلزله خراسان رضوی تاکنون ۱۷ نفر / ۶۱ پس لرزه رخ داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، شاهین فتحی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این زمین لرزه 6 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین و در ساعت 10:39 دقیقه امروز در خراسان رضوی شهرستان فریمان و روستای سفید سنگ رخ داد و تاکنون 61 پس لرزه داشته است.

معاون عملیات امداد و نجات با بیان اینکه این زلزله تاکنون 17 مصدوم داشته است، افزود: تا این لحظه 60 خانوار در روستای کلاته حاج علی و 160 نفر در 8 روستای رضویه توسط امدادگران، اسکان اضطراری داده شدند.

فتحی با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر در همان دقایق اولیه گفت: آبادی‌های مسکونی تا شعاع ٥ کیلومتری از مرکز زمین لرزه شامل 8 روستا با 253 نفر ساکن در آنها است.

فتحی با اعلام اینکه تمامی نیروهای هلال احمر در استان های خراسان جنوبی و شمالی و سمنان در صورت نیاز به کمک در آماده باش هستند، اظهار کرد: هماهنگی لازم با فرودگاه به‌منظور اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی انجام شده است.

حضور دبیرکل هلال‌احمر و رئیس سازمان امدادونجات در مناطق زلزله زده

همچنین مصطفی محمدیون - دبیرکل جمعیت هلال احمر و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امدادونجات با حضور در خراسان رضوی پس از دیدار با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و همچنین احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و ارزیابی خسارات احتمالی از زلزله امروز صبح خراسان رضوی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

اعزام تیم‌های سحر (سازماندهی حمایت های روانی و اجتماعی پس از بلایا)

 سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به دنبال وقوع زلزله 6 ریشتری در خراسان رضوی برای  اعزام جوانان داوطلب این سازمان در قالب تیم‌های سحر (سازماندهی حمایت های روانی و اجتماعی پس از بلایا) و تیم‌های استانی به خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد.

مردم از حضور در مناطق آسیب‌دیده زلزله خودداری کنند

همچنین وحید رحمتی  - مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از مردم خواست از حضور در مناطق آسیب‌دیده و تحت تاثیر زلزله در خراسان رضوی خودداری کنند.

گفت: لازم است مردم از حضور در منطقه آسیب دیده و تحت تاثیر زلزله در این استان جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد: رسانه ها و مردم خبرها را تنها از منابع رسمی دریافت کرده و از تماس با افراد غیر مسئول خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.