۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 517255

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: سازمان انتقال خون با کسب دستاوردهای بزرگ در زمینه سلامت خون هم سطح کشورهای اروپایی و بالاتر از کشور آمریکا است.

سلامت خون ایرانی‌ها بالاتر از آمریکایی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  میزان، علی اکبر پورفتح اله در دیدار نوروزی با وزیر بهداشت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان انتقال خون ایران، اظهارداشت: سازمان انتقال خون در زمینه سلامت خون دستاوردهای بزرگی کسب کرده و توانسته در زمینه کنترل هپاتیت B و C و HIV در پلاسمای ارسالی همتای کشورهای اروپایی و بهتر از کشور آمریکا باشد.

وی با اشاره به طرح غربالگری در اهداکنندگان بار اول بیان کرد: در این طرح بر روی خون اهدا کنندگان بار اول  آزمایشات اختصاصی انجام می شود زیرا دو سوم موارد هپاتیت B و C و  HIV گزارش شده در اهدا کنندگان بار اول دیده می شود و بعد از ۴ ماه با توجه به نتایج آزمایشات در صورت داشتن شرایط اهدا می تواند خون اهدا کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به هزینه  های اجرای این طرح بیان کرد: اگر چه انجام این طرح هزینه پرسنلی و هزینه کار را  افزایش می دهد ولی باعث افزایش ضریب امنیت وسلامت خون می شود و با توجه به اجرای این طرح در ۱۵ استان کشور در سال جاری ضریب سلامت خون بیش از گذشته افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اقتصاد انتقال خون افزود: امروز انتقال خون توانست روی پاهای خود بایستد و با ارسال ۲۰۰ هزار لیتر پلاسما در سال گذشته شاهد درآمدهای ارزی بودیم.

پورفتح اله با اشاره به اهمیت تولید پلاسما، تصریح کرد: مراکز جامع اهدای پلاسما ایجاد شده بستر مناسبی را برای تولید پلاسما به روش فرزیس ایجاد کرد و توانست تاثیر مثبتی بر افزایش کیفیت خون وکاهش مصرف آن داشته باشد.

مدیرعامل سازمان با بیان اهمیت مدیریت مصرف خون بیمارستانی، گفت: در بیمارستان هایی که مدیریت مصرف خون اعمال شده است، شاهد کاهش درخواست تزریق خون هستیم و این امر کمک بزرگی به کاهش مصرف خون و عوارض آن است.

پورفتح اله در ادامه با بیان فعالیت های سازمان انتقال خون افزود: در سال گذشته انتقال خون وارد فعالیت های جدیدی شده است و پذیره نویسی سلول های بنیادی یکی از آنها است که با همکاری بیمارستان شریعتی بیش از ۳۰ هزار پذیره نویسی سلول های بنیادی انجام شده که اطلاعات پایه آن موجود است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های بین المللی سازمان انتقال خون، گفت: امروز سازمان انتقال خون یک برند بین المللی است و توانسته در تدوین برنامه های راهبردی و انتشارات مقالات علمی در منطقه نقش اصلی را داشته باشد.

پورفتح اله ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت کارکنان سازمان انتقال خون، افزود: سازمان انتقال خون ایران به عنوان یک برند بین المللی در جهان و همکاز سازمان جهانی بهداشت در ژنو شناخته شده و مورد تایید قرار گرفته و همه این ها را مدیون حمایت وزارت بهداشت و تلاش همکاران در سراسر کشور است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.