مناقشات جنوب شرق اسیا درحال اوج گرفتن است. کره شمالی به عنوان اصلی ترین تهدید کشورهای مشترک المنافع آمریکا بار دیگر دست به ازمایش موشکی جدید زد که پاسخی برای گفته های ترامپ و دیدار وی با رئیس جمهور چین باشد.

آزمایش تازه موشکی کره‌شمالی در آستانه دیدار رهبران آمریکا و چین

قدس آنلاین - مناقشات جنوب شرق اسیا درحال اوج گرفتن است. کره شمالی به عنوان اصلی ترین تهدید کشورهای مشترک المنافع آمریکا بار دیگر دست به ازمایش موشکی جدید زد که پاسخی برای گفته های ترامپ و دیدار وی با رئیس جمهور چین باشد. در ماه‌های اخیر و از زمان روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا به رغم منع سازمان ملل ، کره شمالی بارها موشک‌های بالستیک خود را به سمت دریای ژاپن آزمایش کرده‌است. کره‌شمالی در حالی این آزمایش موشکی را انجام داده است که قرار است رئیس‌جمهوری چین با سفر به آمریکا، با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کند.

کره‌شمالی ماه گذشته یک موتور پیشرفته پیشران موشک را آزمایش کرد. این کشور پیشتر هشدار داده بود در صورت اعمال هرگونه تحریم، واکنش نشان خواهد داد. دونالد ترامپ نیز پیش از این گفته بود، اگر پکن در مورد کره‌شمالی همکاری نکند، واشنگتن، خود، قادرا است به وضعیت موجود، به طور کامل رسیدگی کند.همچنین، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز درباره «خطرناک شدن» تنش در شبه‌جزیره کره هشدار داده و گفته بود: «صبر استراتژیک آمریکا به ‌پایان رسیده و در صورتی‌که تهدید کره‌شمالی افزایش یابد، عملیات نظامی یکی از گزینه‌های روی میز است.»

رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن

در همین زمینه خبرگزاری یونهاپ ژاپن گزارش داد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: سئول، واشنگتن و توکیو، رزمایش مشترک  دریایی علیه تهدیدات موشک های دریا به زمین کره شمالی را آغاز کردند. روز دوشنبه سئول، واشنگتن و توکیو یک رزمایش 3 روزه مشترک دریایی را علیه تهدیدات پیونگ یانگ، در نزدیکی جزیره «ججو» در کره جنوبی و با استفاده از سیستم های ضد موشک، رزم ناوهای متعدد و هلیکوپترهای نظامی آغاز کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود: انجام این نوع رزمایش ها، بیانگر عزم جدی 3 کشور در جهت مقابله با تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی است. گفتنی است که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این رزمایش سه جانبه به دنبال گزارشات به دست آمده مبنی بر آماده شدن پیونگ یانگ برای تدارک انجام آزمایش هسته ای جدید و پرتاب موشک های بیشتر، انجام می گیرد.

آمریکا آماده حمله اتمی پیونگ یانگ باشد

اما تنور مناقشات آمریکا و کره شمالی با سخنان شخصیت های حقیقی و حقوقی طرفین رو به داغ شدن می رود. «تائه یانگ هو» معاون سابق سفارت کره شمالی در لندن، در مصاحبه با «ان بی سی نیوز» گفت: در صورت هرگونه نشانه ای مبنی بر تهاجم آمریکا به کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، تردیدی در حمله اتمی به آمریکا به خود راه نخواهد داد.

وی افزود: کیم به محض مشاهده هرگونه حمله یا تهدید قریب الوقوع از سوی آمریکا، به موشک های بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ متوسل خواهد شد. به گفته این دیپلمات سابق کره شمالی، پیونگ یانگ به سطح بسیار بالایی از توسعه هسته ای دست یافته است و جهان باید آماده دست و پنجه نرم کردن با رهبر این کشور باشد.

اظهارات تائه در حالی ایراد می شود که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده است که از هرگونه اقدام یکجانبه علیه کره شمالی اجتناب کند. این هشدار پس از آن صادر شد که طی روزهای گذشته ترامپ گفت اگر چین با آمریکا در خصوص مقابله با کره شمالی همکاری نکند، واشنگتن به طور یکجانبه برای متوقف کردن کره شمالی وارد عمل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.