نشریه فارن‌پالیسی با اشاره به گلایه‌های ایران درباره کندی رف تحریم‌ها نوشته که دولت روحانی درباره مزایای این توافق هسته‌ای غلو کرده است.

  به گزارش «قدس آنلاین»،  نشریه فارن‌پالیسی در تحلیلی به قلم «ایلان گلدنبرگ»، از مقام‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا  نوشته است که دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران درباره مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای غلو کرده است.  

«گلدنبرگ» که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، در دفتر معاون وزیر دفاع آمریکا به عنوان مشاور ویژه امور خاورمیانه و ایران حضور داشته در یادداشتی در فارن‌پالیسی نوشته است: «در واقع، ایران از سرعت کاهش تحریم‌ها در دوران اوباما ناراضی بود.»

او اضافه کرده است: «بخش زیادی از این موضوع تقصیر ایران است، چرا که رئیس‌جمهور حسن روحانی این توافق را با غلو در مزایای اقتصادی آن به عموم مردم ایران فروخت.»

«گلدنبرگ» اضافه کرده که تردید شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران در دوران پسابرجام پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از گذشته هم بیشتر شده است.  

دولت آمریکا و کشورهای دیگر بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را رفع کرده‌اند. علی‌رغم این، تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا که به بهانه‌هایی مانند برنامه موشکی و نقض ادعایی حقوق بشر، وضع شده‌اند، کماکان پابرجا هستند.  

شرکت‌های اروپایی، رسانه‌های غربی و مقامات غربی در ماه‌های گذشته بارها به این موضوع اذعان کرده‌اند که بانک‌های بین‌المللی از بیم نقض تحریم‌های پابرجا مانده آمریکا از انجام تراکنش‌های بانکی مربوط به ایران امتناع می‌کنند- موضوعی که به مانعی عمده در عقد قرادادهای تجاری با ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور منجر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.