دهلران- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۱۰۰ واحد صنعتی راکد ‌به چرخه تولید بازگشت، گفت: برخی‌ واحدهای راکد قابلیت راه‌اندازی مجدد را ندارند.

بانک‌ها برگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید را با مشکل روبه‌رو کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، علی یزدانی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغالزا و همچنین احیاء طرح‌های راکد از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت در سال جاری است، گفت: در سال جاری که به فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال تولید و اشتغال و در ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد این حمایت‌ها که در سال گذشته نیز وجود داشت بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک‌ کشور تصریح کرد: به صورت میانگین در سطح کشور در سال گذشته ۲۰ درصد واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی به دلایل مختلفی همچون مشکل نقدینگی, مدیریت, عدم وجود بازار مناسب برای فروش محصولات و همچنین قدیمی بودن تجهیزات راکد بود.

وی ادامه داد: در وزارت صنعت برای این واحدها برنامه‌هایی تدوین شد تا آن دسته از واحدهایی که قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند حمایت شوند و در این راستا موفق شدیم ۱۱۰۰ واحد راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.

یزدانی افزود: امسال نیز این ماموریت با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال وجود خواهد داشت و حمایت ها بیشتر خواهد شد و به آن به عنوان یک وظیفه ملی نگاه می کنیم.

معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت اظهار داشت: البته باید بیان کرد همه طرح‌های راکد قابلیت راه‌اندازی مجدد را ندارند اما در بازدیدهایی که از شهرک های صنعتی در سراسر کشور خواهیم داشت طرح های مهم و اولویت‌دار را برای احیاء حمایت می‌کنیم.

‌یزدانی گفت: از جمله دلایل دیگری که عدم برگشت به چرخه تولید واحدهای صنعتی را با مشکل روبه‌رو کرده ‌موضوع تملک بانک‌هاست که به همه بانک‌ها اعلام شده ‌که شرایط لازم را برای راه‌اندازی مجدد این واحدها تملک شده را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک‌ کشور بیان کرد: برخی از شهرک‌های صنعتی در کشور دارای مشکلات زیرساختی است که با رصد کردن مشکلات آنها تکمیل نواقص و یا بازسازی آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور بالغ بر ۹۰ هزار واحد نیمه‌کاره دارای جواز تاسیس وجود دارد که از این میزان ۲۸ هزار در شهرک‌های صنعتی است و امسال تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت را به جد دنبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.