اراک- مدیرکل راه آهن اراک گفت: هم اکنون پنج طرح بزرگ ریلی در استان مرکزی برای اجرا و راه اندازی، در انتظار تامین بودجه است و انجام این طرح ها به بیش از ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

طرح های ریلی استان مرکزی ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین،جلال الدین کوکنار پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی در اراک اظهار داشت: پنج طرح بزرگ ریلی در استان مرکزی برای اجرا و راه اندازی، در انتظار تامین بودجه است که برقی شدن قطار اراک -قم، دو خطه شدن ریلی اراک به سمت تهران و راه اندازی قطار حومه ای اراک به شهر مهاجران و شهر امیرکبیر از جمله این طرح ها است.

وی افزود: در صورت برقی شدن قطار اراک -قم مدت سفر از اراک به سمت تهران به ۷۵ دقیقه کاهش می یابد و سرعت قطارها به ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه آهن اراک تصریح کرد: کارهای اولیه این طرح در برنامه ششم توسعه دیده شده و در این رابطه هم توافقنامه با راه آهن ایتالیا منعقد شده و اگر این طرح تحقق پیدا کند در کاهش مدت زمان سفر از اراک به تهران بسیار موثر خواهد بود.

کوکنار خاطر نشان کرد: طول ریل اراک به تهران ۱۴۰ کیلومتر است و برای برقی کردن این مسیر حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دو خطه کردن مسیر اراک به تهران از دیگر طرح های در دست اجرای سال جاری است.

وی ادامه داد: دو خطه کردن مسیر اراک به تهران توسط بخش خصوصی انجام می شود و برای اجرای این طرح هم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیر کل راه آهن اراک در مورد راه اندازی قطار حومه ای از اراک به سمت شهر مهاجران و شهر امیرکبیر گفت: کارهای مقدماتی طرح شهر مهاجران انجام شده و مشاور نیز از طریق اداره کل راه و شهرسازی کار را آغاز کرده و هم اکنون ۲۵ کیلومتر از خط آماده است و حدود ۱۲ کیلومتر دیگر مانده که در مورد تملک ها و مسیر یابی مشکل وجود دارد.

کوکنار با بیان اینکه برای اجرای این طرح یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی این طرح نیز در دستور کار است و چنانچه زیرسازی این مسیر انجام شود و به راه آهن تحویل داده شود، راه آهن استان به سرعت کار ریل گذاری و روسازی را آغاز می کند .

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: طی سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار مسافر و پنج میلیون تن بار از استان مرکزی توسط قطار به دیگر نقاط کشور جابجا شده است.

کوکنار اضافه کرد: همچنین حدود ۱۷هزار و ۳۹۹ واگن ماشین از استان مرکزی برای صادرات به سمت بندر امام و بندر عباس اعزام شد.

مدیر کل راه آهن اراک تصریح کرد: در طرح نوروزی هم از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان پانزدهم فروردین ماه جاری، ۳۲ هزار مسافر در ایستگاه های قطار استان مرکزی جابجا شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.