رئیس پلیس‌ فتای خراسان رضوی با تأکید بر برخورد جدی پلیس فتا با عاملان پخش شایعات دردسرساز در فضای مجازی از شناسایی و دستگیری تعدادی از مظنونین انتشار شایعات اخیر مرتبط با زلزله در مشهد خبر داد.

مظنونین پخش شایعات زلزله مشهد شناسایی  شدند

به گزارش قدس آنلاین، جواد جهانشیری در ارتباط با افرادی که با پخش شایعات در صفحات مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شدند، اظهار داشت: پیگیری این شایعات و شناسایی افراد و لیدرهایی که اقدام به پخش این اخبار در فضای مجازی کرده‌اند در دستور کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد: در همین زمینه چند مورد نیز تاکنون شناسایی و دستگیر شده‌اند که پس از ارجاع به دستگاه قضایی و اثبات اتهام، به اطلاع عموم خواهد رسید.

جهانشیری با تأکید بر اینکه مردم اخبار حوادث غیرمترقبه را تنها از منابع موثق و مراجع رسمی پیگیری کنند، اشاره کرد: شبکه‌های پیام‌رسان پرمخاطب استان عموما مدیریت‌شده هستند و هرآنچه که بخواهد با ایجاد عملیات روانی موجب نگرانی مردم شود، تحت کنترل است.

وی توضیح داد: تنها موارد محدود آن هم در برخی کانال‌های کوچک پیش می‌آید که غالبا به دلیل عدم اطلاع یا سهل‌انگاری برخی کاربران و گاهی نیز عمدا و هدایت‌شده صورت می‌گیرد که آن‌ها نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و پیگیری‌هایش انجام می‌شود اما ممکن است از لحاظ فنی کمی زمان ببرد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با تأکید بر اینکه با افرادی که اقدام به پخش اینگونه شایعات در فضای مجازی می‌کنند به شدت برخورد می‌شود، یادآور شد: اسامی این افراد به محض قطعی شدن اتهام، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.