شهرکرد- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حوضه آبی «بهشت آباد» و اجرای سد و مخزن انتقال آب آن با وضعیت اقلیمی چهارمحال و بختیاری تناسب ندارد و محیط زیست این استان را برهم می زند.

 لزوم تغییر الگوی کشت/ اجرای سد «بهشت آباد» با وضعیت اقلیمی چهارمحال و بختیاری تناسب ندارد

به گزارش قدس آنلاین، اردشیر نوریان در نشست با خبرنگاران افزود: این طرح با امضای تعدادی از نمایندگان، بزودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
وی همچنین در باره ورود اخیر تعدادی از نمایندگان استان اصفهان به حوزه انتخاباتی شهرکرد، بن و سامان برای بررسی طرح های آبی چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه این حضور بدون هماهنگی با مدیریت استان ما صورت گرفت و حتی می توانست با التهاب مردم و کشاورزان این حوره همراه باشد اما مردم استان بخوبی با سعه صدر با این مساله برخورد کردند.
نوریان اظهار کرد: اینکه گفته شده است میزان برداشت استان چهارمحال و بختیاری از زاینده رود ۲۳۷ میلیون مترمکعب است، اشتباه است زیرا حتی اگر ۳۳ طرح غیر فعال شده حاشیه زاینده رود، طرح ملی بن به بروجن و تمام مجوزهای آبی چهارمحال و بختیاری از ابتدا تاکنون نیز آب مصرف کنند بازهم مجموع همه اینها روی هم به ۲۱۸ میلیون مترمعکب نیز نمی رسد.
وی گفت: اختصاص۲۳۷ میلیون مترمکعب برداشت از حوضه آبی برای چهارمحال و بختیاری نیز حتی بی مهری به این استان است زیرا طرح های این استان باید سهم بیشتری از آب زاینده رود داشته باشد و تعطیل کردن آنها خلاف شرع، عرف و جفا در حق مردم این استان است.
نوریان همچنین خاطرنشان کرد: طرح حوضه آبی «بهشت آباد» و اجرای سد و مخزن انتقال آب آن با وضعیت اقلیمی چهارمحال و بختیاری تناسب ندارد و محیط زیست این استان را برهم می زند.
طرح انتقال آب بهشت آباد در شهرستان اردل، طرح انتقال آب از بن به بروجن و طرح های آبی زاینده رود اکنون در چهارمحال و بختیاری بعنوان یکی از بحث های روز این استان مطرح است.
طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری را با ۴۶۰ هزار نفر جمعیت رفع می کند با این وجود، احداث سد طرح آبی بهشت آباد با هدف توسعه کشاورزی و تامین آب بخش صنعت و کشاورزی اصفهان، یزد و کرمان نیز تا ۲۰ سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.
نوریان گفت: مسئولان استان های همجوار باید طرح های کشاورزی «آب بَر»از جمله کشت برنج در حاشیه زاینده رود را تعطیل کنند یا الگوی کشت را تغییر دهند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان همچنین در باره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نیز اظهار کرد: برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه به استحکام پایه های امنیت ملی کمک می کند.
نوریان تاکید کرد: صرفنظر از اینکه چه کسی نامزد می شود یا چه کسی رای می آورد، حضور گسترده مردم در انتخابات باعث مستحکم تر شدن پایه های امنیت ملی خواهد شد.
وی اضافه کرد: فضای انتخاباتی کشور، فضای با شور و نشاط است و کسی نباید این فضا را در بوته نقد خود دچار مشکل کند، بلکه باید این فضا حفظ شود و این یکی از دغدغه های همگانی برگزاری انتخابات پرشور در کشور است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان گفت: نقد منصفانه باعث پیشرفت امور می شود،اما نقد غیرمنصفانه و مغرضانه خارج از حوزه نقد باعث آسیب رساندن به جامعه می شود.
نوریان همچنین در باره بررسی سخنان محمود احمدی نژاد در اهواز که با واکنش تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همراه شد، افزود: اظهارات احمدی نژاد را باید شیفتگان و ذوب شدگان در او که معتقد بودند وی مصداق مطلق ولایت پذیری است، پاسخ دهند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در باره نظر تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی و پیگیری موضوع دستگیری ادمین های کانال های تلگرامی گفت: باید طرفدار گردش آزاد اطلاعات بود مگر آنجایی که مبانی اخلاق یا امنیت ملی لطمه بخورد.
وی گفت: آنجایی که مبانی دینی، اخلاقی و امنیت ملی لطمه می خورد، دیگر به مثابه گردش آزاد اطلاعات نیست، بلکه طراحی برای اختلال در سیستم اخلاقی، امنیتی و فرهنگی، اجتماعی کشور محسوب می شود.
وی در باره ادعای برخی دائر بر سهم خواهی نمایندگان دوره های مختلف مجلس گفت: نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شرکت سهامی نیست و آنها بدنبال سهم مدیریتی نیستند، چرا که چنین توقعی به معنی سم مهلک و جبران ناپذیر برای کشور است.
وی تصرح کرد: یکی از آسیب های جامعه این است که هر کس در امور اجرایی به کار گمارده می شود، عده ای تصور می کنند که باید سهم خواهی کند.
وی تصریح کرد: به دوستان نماینده در استان پیشنهاد کرده ام که هر کدام از مدیران که قرار است جا به جا شوند، در مجمع نمایندگان استان حضور یابد و مشکلات خود را برطرف کند، درغیراین صورت باید صرفنظر از قومیت، زبان و سابقه سیاسی، عذر او را خواست.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح راه آهن در مرکز استان را ضروری دانست و تاکید کرد: این خط آهن از مبدا اصفهان وارد استان ما می شود و با عبور از شهرستان های شهرکرد، کیار، اردل و لردگان، استان اصفهان را از طریق چهارمحال و بختیاری به خوزستان متصل کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.