مشهد- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس ارزیابی های اولیه یکهزار و ۵۱۸ واحد مسکونی در جریان زلزله روز چهارشنبه استان خسارت دیده است.

۱۵۱۸ واحد مسکونی در خراسان رضوی دچار خسارت شد

به گزارش قدس انلاین، حجت علی شایانفر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۲۴ واحد بین ۳۰ تا ۶۰درصد، ۴۷۶ واحد بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد و مابقی کمتر از ۳۰ درصد آسیب دیده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا تلاش شد به مردم مناطق زلزله زده شهرستان های فریمان، مشهد، سرخس و تربت جام برای اسکان اضطراری و تامین نیازهای اولیه خدمات دهی مناسبی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در این راستا ۹۱۰ تخته چادر برای اسکان اضطراری خانواده های زلزله زده در منطقه برپا شده که تا کنون ۶۳۵ خانوار در آنها اسکان داده شده اند.

وی افزود: همچنین طی دو روز گذشته برای تامین سوخت مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید توزیع شده است.

شایانفر شمار جان باختگان زلزله دیروز استان را یک نفر و آخرین آمار مصدومان را ۴۰ نفر ذکر و عنوان کرد: هم اکنون تنها یک نفر از این افراد بستری هستند و بقیه از بیمارستان ها مرخص شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: از روز گذشته تا ساعت ۹:۲۲ دقیقه صبح امروز نیز تعداد پس لرزه ها به ۲۷۴ مورد رسیده است که ۸۰  مورد از آنها قدرتی بالای سه ریشتر داشته است.

شهر سفیدسنگ در ۲۸ کیلومتری فریمان و شهرستان فریمان در ۷۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و تاکنون افزون بر ۳۳۰ زمین لرزه و همچنین پس لرزه را پشت سر گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.