شلیک پنجاه ونه موشک به پایگاه هوایی سوریه نشان داد که ترامپ همانند خلف خود توجهی به حل وفصل مسائل از طریق سیاسی ندارد و تناقضات رفتاری وعملی در آمریکا همچنان به قوت خود باقی است.

قدس آنلاین - دکتر اصغر زارعی با اشاره به تداوم خوی وحشی گری آمریکاییها در حمله به پایگاه هوایی سوریه گفت: تهاجم شبانه وتجاوز نیروهای ارتش آمریکا از طریق دریا و بمباران پایگاه هوایی سوریه در حمص توسط پنجاه و نه موشک آمریکایی نشان می دهد خوی تجاوزگری آمریکاییها بیش از پیش تداوم دارد. علی رغم اینکه آقای ترامپ در شعارهای انتخاباتی اش بر حل و فصل مسائل منطقه و عدم مداخله در مسائل دیگرکشورها پافشاری می کرد این حمله نشان داد تناقضات رفتاری و عملی در سیاست های آمریکا همچنان به قوت خود باقی است و در رئیس جمهور جدید این کشور نیز همانند همتایان سابق خود اهداف خبیث صهیونیست ها را دنبال می کند.

وی در با تاکید براینکه دولت آمریکا پایبندی به حل مسائل از طریق گفت وگوهای سیاسی ندارد خاطرنشان شد: این عملیات نشان داد که آمریکا هیچ گونه پایبندی به تعهدات و قوانین بین المللی و موضوعات طرفینی در مذاکرات و مسائل منطقه ای ندارد و علی رغم اینکه شرایط برای روسیه و آمریکا برای ایجاد آتش بس وحل و فصل برخی از مسائل منطقه در حال گفت وگو فراهم بود نشان داد که اساسا امریکاییها به قواعد پایبند نیستند و سناریویی که از چند روز قبل تحت عنوان حمله گازهای شیمیایی توسط ارتش سوریه به خان شیخون مطرح شده بود و توسط بسیاری از رسانه های وابسته به غرب وحامیان گروه های تروریستی دنبال می شد حاکی از انجام یک اقدام جدید برعلیه دولت وملت سوریه واعمال فشار برروی دولتهای ایران وروسیه برای عقب کشیدن در مسائل سوریه است.

دکتر زارعی با تاکید براینکه حمله آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات از نظر قانونی و حقوقی محکوم است خاطر نشان شد: بی شک کشورهای آزاد دنیا  تجاوز شبانه به سرزمین سوریه را  به لحاظ حقوقی محکوم می کنند چرا که چنین تجاوزی جای هیچ گونه دفاعی ندارد وکاملا درجهت حمایت از گروه های تروریستی قرار دارد. حمله به پایگاه هوایی سوریه  با دستور رئیس جمهور آمریکا نشان داد آقای ترامپ همانند سلف خود درهمراهی وحمایت از گروه های تروریستی در منطقه وکشورهای حامیان انها حرکت می کند و اراده ای برای حل وفصل مشکلات در دولت آمریکا وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح فشار بر روی حامیان دولت سوریه از سوی غرب اظهار داشت: طرح شتابزده ای که توسط  دولتهای آمریکا، فرانسه و انگلیس در شورای امنیت مطرح شد حاکی از آن بود که امریکاییها به دنبال ایجاد فشارهای مضاعفی بردولت سوریه و حامیان آنها از جمله روسیه وایران هستند. مواضعی که از ناحیه برخی دولتهای منطقه مثلا آقای اردوغان اتخاذ شد نشان می دهد آنها به کمتر از برکناری آقای بشار اسد در سوریه راضی نیستند وبه دنبال چیدمان جغرافیای منطقه به نفع منافع ومطامع خود حرکت می کنند.

دکتر اصغر زارعی کارشناس بین الملل با اشاره به عدم دستاورد غرب و عربستان سعودی از لشکر کشی های منطقه ای گفت: ایستادگی ملت های عراق و سوریه و حمایت از این کشورها توسط برخی از دولتهای همسو در منطقه خصوصا روسیه وایران و شکست هایی که گروه های تروریستی وحامیان آنها در هر دو کشور متحمل شده اند وهمچنین اینکه عربستان در یمن نتوانست به نتیجه قابل توجهی دست بیابد بیش از پیش غربی ها ورژیم جعلی صهیونیستی را دچار تعارض رفتاری واقدامی کرده است.   این مساله بیانگر آن است که انها از طریق مذاکره و گفتگو واحترام به حقوق ملتها قائل به حل وفصل مسائل نیستند.   دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تمایل دارند تا با تداوم تنشها و ایجاد بحران منافع خود را در منطقه تامین کنند. حضور خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس  در عربستان ومعاملات گسترده تسهیلاتی و حمایت هایی که  از این کشور و دولتهای وابسته در منطقه توسط غربی ها صورت می گیرد حاکی از آن است که نوع نگاه وعملکرد بسیار منفی این دولتها و حامیان آنها در منطقه همچنان به قوت خود باقی است و آنها سیاست های سنتی خود را برای تغییر جغرافیای منطقه و رسیدن به منافع بلند مدت خود  در دستور کار قرار داده اند تا ملت های منطقه را فدای منافع ومطامع نامیمون خود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.