تبریز- امام جمعه تبریز توجه به درون و اتکاء به نیروهای درونی کشور را تنها برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و اذعان داشت: از مهم‌ترین ملزومات اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی است.

 ضرورت توجه به تولید ملی/  تقویت تولید داخلی از مهم‌ترین ملزومات اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه مردم از بیکاری، رکود بی‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، اظهار داشت: امیدواریم مسوولان نامگذاری‌ها سال از سوی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و به شعار اکتفا نکنند. 

وی با بیان اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب پیشرفت کشور است، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب به این مهم می‌توان آگاه شد و توجه و تأکید ایشان بر رونق تولید داخلی نشان از آینده‌نگری و دوراندیشی مقام معظم رهبری است.

وی کلیدی‌ترین موضع پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبری معظم انقلاب را رونق تولید داخلی عنوان و تصریح کرد: در شرایطی که رکود اقتصادی و معظل بیکاری در کشور غوغا می‌کند قطعا تنها راه‌حل خروج از این وضعیت توجه به تولید ملی است که با تحقق آن زمینه اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مکرراً به آن تاکید می‌کنند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و با صرف حرف زدن این مهم عملی نمی‌شود.

مجتهدشبستری توجه به درون و اتکاء به نیروهای درونی کشور را تنها برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و اذعان داشت: از مهم‌ترین ملزومات اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا گفت: بزرگ‌ترین خدمت آمریکا به کشور ما، قطع رابطه سیاسی این دولت ظالم با ما بوده است.

وی گفت:‌ آمریکا باید بداند رهبر و ملت ایران هرگز اجازه نمی‌دهند غربی‌ها به ویژه ابر جنایت آمریکا در امور داخلی ایران مجددا دخالت کنند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در ماه رجب اظهار داشت: در این ماه فرصت عبادت و خودسازی بیشتری فراهم است و مناسبت‌های خاصی در آن وجود دارد و مقدمه‌ای برای ورود به ماه شعبان و رمضان است.

مجتهدشبستری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماه رجب، ماه عبادت، تزکیه نفس و خودسازی است اظهار داشت: شایسته است که نسبت به دعاهای وارده در خصوص ماه رجب، توجه خاصی داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن سالگرد ولادت امام علی(ع) گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع)، بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) از جامعیت و کمال انسانی در جهان بشریت برخوردار است.

وی با اشاره به آغاز ایام‌البیض و مراسم اعتکاف افزود: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.