حمله به پایگاه هوایی سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است.تداوم حمله به سوریه می تواند منجر به بروز بحران در خاورمیانه شود..

حمله موشکی امریکا برای تقویت گروهک های تروریستی بود

قدس آنلاین - دکتر حسن هانی زاده کارشناس سیاسی  با بیان اینکه حمله به سوریه سناریوی جدید آمریکا در ایجاد بحران در منطقه است گفت: ارتش آمریکا در حمله به پایگاه الشعیرات سوریه در اطراف حمص سناریوی جدیدی برای دخالت مستقیم در بحران سوریه نوشته است. با توجه به اظهارات آقای دونالد ترامپ بعد از حمله مذکور واینکه وی عنوان کرده  این حمله در راستای تامین امنیت ملی آمریکا است می توان نتیجه گرفت که این سناریو نشانگر تداوم حملات آمریکا به سوریه و فلج کردن نیروی هوایی سوریه وخارج کردن سوریه از توازنات منطقه ای است.

وی دراین باره افزود: بی شک سناریوی جدید آمریکا در حمله به سوریه مشابه سناریویی است که برای لیبی ریخته شد که براساس آن توانستند دولت معمر قذافی را سرنگون و کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کنند. در حال حاضر آمریکا، رژیم صهیویستی، قطر، اردن و ترکیه با هم همراه شده اند تا نیروی هوایی  سوریه را فلج و دولت ونظام سوریه را سرنگون کنند تا نظامی دراین کشور روی کار بیاید که وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد و محور مقاومت را از صحنه عملیاتی خارج کنند. فلذا باید گفت آمریکا سناریوی خطرناکی با هدف تغییر وضعیت میدانی به نفع گروهک های تروریستی و رژیم صهیونیستی را در منطقه آغاز کرده است.

 وی درخصوص غیر قانونی بودن این حمله گفت:  حمله به پایگاه هوایی حمص نقض آشکار قوانین بین المللی است ودر حقیقت نوعی تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و در عین حال به کشور بزرگی چون روسیه است که منافعی استراتژیک در سوریه دارد.

دکتر هانی زاده با اشاره به موضوع درجریان بودن روسیه از حمله به سوریه گفت:به این دلیل که آمریکا تمایلی به جنگ مستقیم با روسیه ندارد روس ها را در جریان این حمله قرار داده است اما سوال اینجاست که این حمله منجر به چه تغییراتی می شود؟ بی شک  به پایگاهی  حمله شده که مربوط به دولت سوریه است. اگر آمریکا به راستی به دنبال مقابله با گروهک های تروریستی است چرا به پایگاه دولتی نیروی هوایی سوریه حمله کرده است؟ مگر این پایگاه در دست گروهک های تروریستی قرار دارد که مورد حمله قرار گرفته است؟ به نظر می رسد سناریوی حمله شیمیایی به خان شیخون در اطارف ادلب سناریوی از قبل طراحی شده با هدف دخالت آمریکا در مسائل داخلی سوریه به بهانه حمایت از مردم سوریه است اما در واقع امریکایی ها تلاش می کنند تا گروهک های تروریستی را تقویت کنند.

کارشناس بین الملل با اشاره به نقش ایران و تاثیر حمله آمریکا در ایجاد تنش های منطقه ای و بین المللی خاطر نشان کرد: در واقع ایران حمله و تجاوز به خاک سوریه را از سوی آمریکا محکوم کرد. در مجموع  ایران نمی تواند به طور شتاب زده تصمیم گیری کند لذا این موضوع نیازمند مذاکره و نظر سنجی وهم رایی بین  ایران، روسیه و سوریه برای اخذ یک موضع مشترک است. طبیعتا ایران به دنبال راه حل سیاسی است چرا که راه حل نظامی به گسترش بحران سوریه منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.