گیلان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از افتتاح و بهره‌برداری از ۶ هزار و ۸۰۳ پروژه متنوع عمرانی به ارزش ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال توسط این بنیاد در استان خبر داد.

بیش از ۶ هزار پروژه عمرانی در گیلان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ،محمد اکبرزاده صبح شنبه  با اشاره به ۲۱ فروردین‌ماه سی‌وهشتمین سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دهه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ پروژه‌های متنوع عمرانی با اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای و ملی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به ارزش ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، اشتغال موقت اجرای طرح‌های مذکور را ۲۷ هزار و ۸۴۵ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد ۵ هزار و ۱۳۴ واحد پروژه مربوط به بهسازی مسکن روستایی است و یک‌هزار و ۴۱۵ واحد پروژه طرح مسکن مهر در شهرهای با جمیعت کمتر از ۲۵ هزار نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه تهیه و بازنگری طرح‌های هادی به عنوان عالی‌ترین سند توسعه همه‌جانبه پایدار در روستاها از وظایف این بنیاد است، تصریح کرد: اجرای طرح هادی روستایی، اجرای ساماندهی زیرسازی و آسفالت، جدول، کانیو، پل، مبلمان روستایی، سنگ‌فرش و ... در روستاها از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان است.

اکبرزاده، صدور اسناد روستایی با مشارکت ثبت اسناد و املاک را از اقدام‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خواند و بیان کرد: بنیاد مذکور نسبت به سنددار کردن عرصه و اعیان املاک روستائیان در داخل طرح‌های هادی روستایی اقدام کرده است.

وی به صدور سند مالکیت در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اشاره کرد و گفت: تملک و واگذاری اراضی با مشارکت منابع طبیعی و تملک اراضی ملی در داخل طرح‌های هادی روستایی در راستای آسایش و تامین مسکن روستائیان از برنامه‌های در حال انجام در استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به آماده‌سازی اراضی روستایی با بهره‌گیری از ناوگان مجهز ماشین‌آلات سنگین، خاطرنشان کرد: آماده‌سازی اراضی به منظور احداث پروژه‌های عمرانی روستایی و پروژه‌های عام‌المنفعه است.

وی به تهیه طرح‌های لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: ساخت خانه‌های مقاوم روستایی با بهره‌گیری از وام‌های ارزان‌قیمت و نیروهای آموزش دیده نظارتی توسط روستائیان از دیگر اقدام‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.