همدان- مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم سازی ۱۸هزار قطعه طیور در استان خبر داد و گفت: این اقدام ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خسارت داشته است.

معدوم سازی ۱۸هزار قطعه طیور/آنفولانزای پرندگان ۲ میلیارد ریال در همدان خسارت وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا رسولی اظهار کرد: در حال پیگیری به منظور تأمین اعتبار این مبالغ هستیم تا به صورت کامل به افرادی که متضرر شدند، پرداخت شود.

وی با بیان اینکه پس از معدوم‌سازی سه کانون اولیه شناسایی شده آنفلوآنزا در استان کانون فعال دیگری شناسایی نشده است، افزود: پس از گذشت ۲۱ روز از آخرین مورد شناسایی آنفلوآنزای پرندگان در استان، این بیماری فروکش خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از آماده‌باش نیروهای دامپزشکی به منظور پایش و کنترل بیماری آنفلوآنزا در استان خبر داد و تصریح کرد: پایش این بیماری جزء وظایف ذاتی اداره‌کل دامپزشکی است و در تمامی شهرستان‌ها آمادگی کامل وجود دارد.

وی تأکید کرد: صنعت طیور استان کاملا سالم است و با توجه به اینکه مرغداری‌های صنعتی تحت‌نظر دامپزشکی فعال هستند، هیچ‌گونه مشکلی در زمینه مصرف مرغ و تخم‌مرغ صنعتی وجود ندارد.

رسولی به شهروندان توصیه کرد: از مصرف تخم‌مرغ‌های محلی و فاقد برچسب شناسایی بپرهیزند و در صورت مشاهده تلفات مشکوک طیور مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.