بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هنر آن چیزی است که همراه با رشد و کمال باشد و هنر اصیل در اسلام است و به تصویر کشیدن واژه‌هایی که آرمان‌های الهی انسان را منظم می‌کند مفید بوده و هنر اصلی از آن ما است.

هنر آن چیزی است که همراه با رشد و کمال باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش ازظهر شنبه در دیدار با هنرمندان خراسان جنوبی اظهار داشت: هنر معنای اصلی آن به‌کارگیری صحیح آن در جایگاه‌های مختلف است و جایگاه اصلی غم وشادی در جامعه مشخص است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: انسان مسافر دیار هستی است به سمت و سوی خدا می‌رود چون خدا کمال است و هر چه موجب کمال شود قرب الهی است و کمالی که کارشناسی شده باشد مفید است.

وی افزود: هر چه که انسان را به سوی کمال مطلق نزدیک کند جای خوشحالی است و هرچه که انسان را سرگرم کند جای غم و گرفتاری است و انسان را از کارهای اصلی باز می‌دارد همان گونه که غرب در توجه به خویشتن باز مانده است.

عبادی اظهار داشت: دانشمندان دهان پر کن غرب در بسیاری از امور اغراق می‌کنند آنها بیشتر اوقات سرگردان هستند و این سرگردانی آنها باعث سرگردانی‌های زیاد دیگری شده است به گونه‌ای که آنها دنبال عشق‌های کاذب و انواع فساد می‌روند و پیروزی و موفقیت آنها پیروزی‌آور و مفید نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مکتب غرب مکتبی سرگردان است و آنها با قتل و غارت دنیا را به سمت سرگردانی برده و این هنر نیست بلکه اعمال آنها ضد هنر است.

وی بیان کرد: هنر آن چیزی است که همراه با رشد و کمال باشد و هنر اصیل در اسلام است و به تصویر کشیدن واژه‌هایی که آرمان‌های الهی انسان را منظم می‌کند مفید بوده و حماسه‌هایی که خون را در رگ‌های انسان به جوش می‌آورد اینها هنر است و هنر اصلی از آن ما است.

عبادی گفت: باهنرها، آوینی‌ها و بهشتی‌ها هنر را ارائه دادند و آنها بودند که اصل انسانیت را نشان دادند و هنر در آهنگ‌های موزون، عشوه و ادا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر بر اساس کار کارشناسی است افزود: شرط نخست در هر کاری مبتنی بر جهان شناسی دقیق است تا جایگاه سپری شود افرادی که تنها از هنر به دنبال رقص و آواز باشند، این عین بی‌هنری است.

وی با بیان اینکه هنر پرورش استعدادها است گفت: دنیای غرب جهان را با بی‌هنری خود به آتش کشیده است در مقابل ما به هنر شهیدآوینی، باهنر و بهشتی افتخار می‌کنیم.

 وی بیان کرد: خراسان جنوبی به فرزندان هنرجوی خود که براساس ارزش‌های الهی و انسانی به توسعه و نشر هنر می‌پردازند بسیار مفتخر است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.