معاون اجتماعی سازمان بهزیستی: همه مراکز مداخله کاهش طلاق تا پایان سال به سامانه کاهش طلاق کشور متصل می شود.

اتصال همه مراکز سامانه مداخله کاهش طلاق تا پایان سال/کاهش ۲۰ درصدی پرونده های ارجاعی طلاق

به گزارش «قدس آنلاین»،  حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به وجود ۱۹۲ مرکز مداخله کاهش طلاق در کشور افزود: این سامانه با همکاری قوه قضائیه بمنظور ساماندهی و کاهش طلاق برای زوج های متقاضی طلاق پیش بینی شده است.
وی با اشاره به  اینکه این سامانه در مرحله دوم برای استان های دارای آمار بیشتر طلاق  مانند تهران، البرز، اصفهان، فارس، گیلان، مازندران، قم، مرکزی، کرمانشاه و خوزستان اجرایی خواهد شد، گفت: در مرحله بعدی این سامانه تا پایان سال برای تمام کشور اجرا خواهد شد.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی این سامانه در استان خراسان رضوی افزود : با اجرای این طرح در حال حاضر شاهد کاهش ۱۸ تا ۲۰ درصدی پرونده های ارجاعی طلاق به این سامانه بوده ایم.
فرید تمرکز خدمات مشاوره، نظارت سازمان بهزیستی، تفکیک مشاوره و ارجاع آن به مراکز ذیصلاح را از جمله نقاط مثبت این سامانه برشمرد و افزود : با این کار علاوه بر اجرای کار روانشناسی خانواده به صورت تخصصی، از کارشناسی های غیر تخصصی وکلا نیز جلوگیری می شود.
وی ارجاع پرونده های طلاق قبل از اجرای حکم طلاق به مراکز روانشناسی مددکاری اجتماعی و رصد مشکلات زوجین از طریق مشاوران، کارشناسان خانواده و قضات را از جمله برنامه های این سامانه برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.