خرمشهر- سفیر عراق از تدوین برنامه ای راهبردی برای مقابله با گرد و غبار در این کشور خبر داد.

دولت عراق مقابله با ریزگردها را در دستور کار دارد

به گزارش قدس آنلاین، راجح صابر عبود الموسوی در نشست مشترک با اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: عراق نقشه راهبردی  برای مقابله با گرد و غبار دارد اما شرایط اقتصادی اجرایی شدن آن را به تعویق انداخت.

وی افزود: این نقشه تاثیر بسیاری بر کاهش غبار منطقه دارد و دولت عراق نیز برای اجرایی کردن آن پس از بهبود شرایط اقتصادی، مصمم است.

سفیر عراق پیشنهاد اجرای طرح های همچون تثبیت شن های روان با استفاده از مواد شیمایی و اجرایی کردن برخی طرح ها نظیر ایجاد بستر سبز در کشور عراق را به عنوان راهکارهای مطرح شدن برای مقابله با این مشکل برشمرد و افزود: جنگ، خشک شدن تالاب ها و مزارع، عاملی اصلی در ایجاد این پدیده است و امیدواریم تمام کشورهای منطقه اعم از کویت، عربستان و سازمان های بین المللی نیز در این زمینه ورود کنند.

وی گفت: منطقه تجاری در مرز شلمچه و عراق در مساحتی حدود ۱۴ تا ۱۵ هکتار و اعتبار تقریبی ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار احداث خواهد شد که برای اجرای این کار از شرکت های بزرگ عمرانی دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: پس از احداث سالن های جدید در شلمچه، این مرز به عنوان مهترین مرز خواهد بود و تاثیر و نقش بسیاری در توسعه مراودات تجاری از این مرز خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.