دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا عصر امروز هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام می کند.

عصر امروز؛ اعلام نتیجه صلاحیت داوطلبان انتخابات میاندوره ای مجلس

   به گزارش «قدس آنلاین»،  علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور، بعد از ظهر امروز در نشست معاونین استانداری های کشور با محوریت انتخابات گفت: نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراها نسبت به دوره قبل افزایش چشم گیری داشت، به گونه ای که با انصراف تعدادی از داوطلبان شاهد افزایش ۱۱ درصدی ثبت نام کنندگان بودیم.

وی افزود: براساس سرشماری سال ۹۵ در این دوره از انتخابات تعداد روستاهای کشور از ۳۷هزار به بیش از ۴۰ هزار روستا رسیده است.

پورعلی مطلق تصریح کرد: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تعداد داوطلبان از ۲۵۶هزار نفر در دوره قبل به حدود ۳۰۰ هزار نفر رسید که با انصراف برخی اکنون تعداد داوطلبان این انتخابات حدود ۲۹۰هزار نفر است.

وی یادآور شد: در برخی استانها مانند قزوین و تهران شاهد افزایش حدود ۲۱ درصدی داوطلبان نسبت به دوره قبل بوده ایم. از نظر مدارک تحصیلی نیز سطح تحصیلات داوطلبان افزایش یافته است.

دبیر ستاد انتخابات گفت: از نظر ثبت نام داوطلبان ایثارگر نیز در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا شاهد افزایش ۴۲ درصدی داوطلبان بودیم.

وی افزود: افزایش داوطلبان در این دوره از انتخابات شورای شهر نشانگر برگزاری انتخابات باشکوه در روز ۲۹ اردیبهشت است.

پورعلی مطلق با بیان اینکه وجود برخی عوامل مانند تعطیلات نوروز و سیل استانهای جنوبی مانع از اقبال داوطلبان برای ثبت نام شوراها نشد گفت: درحالی که زمان قانونی برای ثبت نام داوطلبان تا ساعت ۲۴ بامداد روز آخر ثبت نام اعلام شده بود، اما داوطلبان زیادی به برخی حوزه ها مراجعه کرده بودند. که همکاران ما به لحاظ قانونی امکان ثبت نام نداشتند که اگر ثبت نام می کردند تعداد داوطلبان بیش از این میزان بود.

وی درپایان با اشاره به فرآیند انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخاباتی یادآور شد: قرار است تا عصر امروز هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.