۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 518037

فرمانده انتظامی قوچان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به آتش سوزی و تخریب اموال پزشک قوچانی در فضای سایبری خبر داد.

دستگیری عامل تهدید پزشک قوچانی با سیم کارت مفقودی

قدس آنلاین- فرمانده انتظامی قوچان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به آتش سوزی و تخریب اموال پزشک قوچانی در فضای سایبری خبر داد.

وی گفت: هفته گذشته با ارجاع شکوائیه‌ای از سوی مقام قضایی به پلیس فتای شهرستان مبنی بر تهدید، مزاحمت و سلب آسایش از یک پزشک قوچانی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و شاکی برای ارائه توضیحات به پلیس فتا فراخوانده شد.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا گفت که مدتی است از سوی فردی ناشناس، در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پست‌های تهدیدآمیزی منتشر شده و از او خواسته نسبت به جابجایی مکان مطبش اقدام کند در غیر این صورت باید منتظرآتش‌سوزی و تخریب اموال باشد.

سرهنگ رضا قدمگاهی ادامه ‌داد: با توجه به اظهارات شاکی، رسیدگی به موضوع پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا به قید فوریت آغاز شد و کارشناسان با بررسی دقیق ابعاد موضوع و تحقیقات فنی، سرنخ‌هایی از عامل ایجاد مزاحمت و تهدید این پزشک به دست آوردند و با هماهنگی قضایی مظنون که زنی در شهرستان گرمسار بود را شناسایی و جهت ادامه فرآیند رسیدگی به پرونده به پلیس فتا احضار کردند.

وی افزود: مظنون که زنی ۳۸ ساله بود، در مواجهه با ادله جرم، اعتراف کرد، سیم کارتی که فعل مجرمانه با آن صورت گرفته، اعتباری و متعلق به وی بوده اما در اختیارش نیست؛ که پس از اثبات موضوع، تلاش کارشناسان برای رسیدن به مجرم اصلی، مجدداً ادامه یافت تا اینکه در نتیجه تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم اصلی شناسایی شد.

وی افزود: این متهم ۴۱ ساله پس از دستگیری و مشاهده شواهد غیر قابل انکار، جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد که مطب شاکی، مجاور مطب پزشکی است که با او دوست است و این پزشک از وی خواسته به هر طریق ممکن موجبات جابه جایی مکان مطب شاکی را فراهم کند که متهم با دراختیار داشتن سیم کارتی که قبلاً پیدا کرده بوده و نصب نرم افزار شبکه اجتماعی، به صورت ناشناس اقدام به تهدید، مزاحمت و سلب آسایش شاکی کرده است. متهم اما در بازجویی ها مدعی شد که نمی‌دانسته هر اقدام او در فضای سایبر مستند و بعداً علیه خودش استفاده می‌شود.

سرهنگ قدمگاهی اضافه کرد: متهم به همراه مستندات پرونده و به منظور کسب تکلیف نهایی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی قوچان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در نگهداری اموال خود حتی اگر سیم کارتی اعتباری یا هدیه باشد، نهایت دقت را بعمل آورده و اگر این سیم کارت در اختیار شما نیست یا گم شده، با مراجعه به دفاتر مربوطه، اقدام به سلب مسئولیت کنید تا مانند پرونده فوق گرفتار مشکلات بعدی نشوید.

وی تأکید کرد: همانطور که ایجاد مزاحمت و سلب آسایش از افراد، در فضای واقعی و فیزیکی موجب پیگرد قانونی می‌باشد، در فضای سایبری نیز این قانون صادق بوده و هرگونه ایجاد مزاحمت، توهین، تهدید و سلب آسایش، مشمول قانون جرایم رایانه‌ای شده و علاوه بر جریمه نقدی، مجازات حبس را نیز دربرخواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.