۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 518038

برای او سخت است تا بتواند کلمات فارسی را کنار هم بگذارد و منظور خود را به قاضی پرونده برساند. مرد عرب میانسال که از کشور عربستان برای زیارت به مشهد آمده است، ...

دستگیری دزدان کارت بانک مرد عرب در نیشابور

 قدس آنلاین - برای او سخت است تا بتواند کلمات فارسی را کنار هم بگذارد و منظور خود را به قاضی پرونده برساند. مرد عرب میانسال که از کشور عربستان برای زیارت به مشهد آمده است، در بیان ماجرا به قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای می‌گوید: دیگر از من گذشته تا بتوانم رمز کارت‌های بانکی‌ام را بخاطر بسپارم، به همین منظور رمز کارت بانکی‌ام را که 22 میلیون تومان داشت همراه آنها برای خرج سفر آورده بودم اما نمی‌دانم چگونه یک فرد فرصت طلب در روزهای اول سفر، کارتم را به سرقت برد.

او که استرس و نگرانی در چهره‌اش موج می‌زد، در ادامه می‌گوید: هیچ موقع فکر نمی‌کردم بخاطر این حواس پرتی روزی در سفر به یک کشور غریب دچار مشکل شوم. این مرد عرب با التماس از قاضی پرونده درخواست کمک می‌کند تا هر چه زودتر سارق را بیابند و او را از این سرگردانی برهاند، چرا که باید هزینه‌های سفرش را بپردازد.

مهدی حقدادی، قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای دادسرای انقلاب عمومی مشهد پس از شکایت مرد عرب با هوشیاری وارد میدان می‌شود، او درخصوص شیوه شناسایی و دستگیری سارقان می‌گوید: دزدان در خیابان و در حالی که مرد عرب متوجه نبوده است، کارت بانکی او را به سرقت می‌برند و زمانی که می‌بینند رمز کارتها هم همراه آن است اقدام به استفاده و خرج کردن موجودی آن می‌کنند.

حقدادی در ادامه می‌گوید: این متهم با همدستی دوستانش با نقشه از پیش تعیین شده برای از بین بردن رد پای خود 3 میلیون از مبلغ را به حساب یک فرد کم بضاعت در شهر نیشابور واریز می‌کند.

قاضی حقدادی می‌افزاید: آن فرد نیازمند به محض واریزی بدون اینکه بداند این پول از کجا و چطوری به حسابش واریز شده آن را خرج می‌کند که با همکاری پلیس فتا به دنبال این هستیم، حداقل آن مبلغ را به حساب فرد واریز کنیم.

او در ادامه می‌گوید: رسیدن به سرنخ اصلی پس از خرج پول کار را کمی سخت می‌کند، اما بالاخره با  همکاری دادسرای نیشابور سارقان پس از گذشت چند ماه در آرامگاه خیام دستگیر می‌شوند.

حقدادی می‌افزاید: پس از بازجویی‌های اولیه، به دنبال این هستیم پولهای مسروقه را به حساب فرد واریز کنیم.

قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای در ادامه به شهروندان توصیه می‌کند که به هیچ وجه رمز کارت خود را همراه کارت قرار ندهند.

حقدادی می‌افزاید: شهروندان باید بدانند که هرگز مبالغ زیاد را در یک کارت قرار ندهند، چرا که این اقدام باعث می‌شود شیادان به راحتی اقدام به سرقت کارت یا با ترفندهای دیگر اقدام به خالی کردن حساب نمایند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.