مشهد- به مناسبت ولادت مولای متقیان امیرمومنان علی(ع) مراسم جشنی با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن الائمه(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می شود.

جشن میلاد حضرت علی(ع) در حرم رضوی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه های میلاد با سعادت مولای متقیان امیرمومنان علی(ع) از یکشنبه ۲۰ فروردین ماه آغاز و تا بیست و سوم ادامه می یابد.

حجت الاسلام سید جلال حسینی ادامه داد: همزمان با شب ولادت حضرت علی(ع)، ویژه برنامه جشنی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که در آن حجت الاسلام حسینی قمی به ایراد سخنرانی و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و شعرخوانی می پردازند.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر رضوی در ایام ولادت امام اول شیعیان مملو از مسلمانان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ملیت‌های مختلف است که با حضور پرشور خود این روز بزرگ را جشن می‌گیرند، اظهار کرد: همزمان با سیزدهم رجب المرجب، سالروز میلاد فرخنده مولود کعبه حضرت علی(ع) جشن باشکوهی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی درباره برنامه های روز میلاد اظهار کرد: در این ویژه برنامه که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار  می شود، حجت الاسلام حسینی قمی به ایراد سخنرانی می پردازد و آقایان قانع، ملائکه، موید، موسوی و معنوی به مولودی خوانی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اجرای سرود و همخوانی گروه‌های تواشیح را نیز از دیگر برنامه‌های باشکوه ۱۳ رجب در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اعلام و ابراز کرد: در این سه شب مراسم مولودی خوانی و مدیحه سرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امیر عارف، علی خوش‌چهره، جعفر ملائکه و مهدی نیکبخت اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام ولادت امام علی(ع) ویژه مساجد حاشیه شهر مشهد و مراکز وابسته به آستان قدس رضوی برنامه های فرهنگی متعددی چون سخنرانی، مداحی، مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع)، قرائت زیارت امام رضا(ع) و ... تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.