گرگان- استاندار گلستان گفت: یکی دیگر از پروژه‌هایی که از موضوعات قول‌های سفر رئیس جمهور است، موضوع راه‌آهن گرگان به مشهد مقدس است که یکی از کریدورهای مهم شمال کشور است.

راه‌آهن گرگان به مشهد یکی از کریدورهای مهم شمال کشور است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن صادقلو در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، اظهار کرد: لایحه منطقه آزاد اینچه برون سه بار به مجلس شورای اسلامی رفته و امیدواریم پشتیبانی های لازم برای به تصویب رسیدن این لایحه انجام شود. ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در تحول استان تاثیر زیادی خواهد گذاشت و باید پیگیری های لازم انجام شود.
وی تصریح کرد: ۸۳۰۳ پروژه در استان در این دولت افتتاح و کلنگ‌ زنی شده است که ۵۹۸ پروژه کلنگ‌زنی بوده است و صدای اقدام و خدمات این دولت به واسطه همکاران در استان گلستان بلند است.
استاندار گلستان ادامه داد: در انتخابات قبلی که انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، در سایه همت جمعی ۸۰.۳۹ درصد مشارکت مردم را داشتیم و نخستین استان کشور در خصوص مشارکت انتخابات بودیم که این نشان از درک مردم از خدمات دولت و نظام دارد.
وی  بیان کرد: گندم که مهمترین تولید استان گلستان است امروز یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن تولید گندم داریم و ما دومین تولید کننده استان کشور هستیم.
صادقلو تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نزدیک به ۹۵ درصد تحقق پروژه‌های این حوزه را در استان داشته‌ایم و با زمینه‌هایی که به عنوان شاخصه‌های ارزیابی در اقتصاد مقاومتی بود، جایگاه استان، جایگاه هفتم است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۱ واحد صنعتی داریم که سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال داشته اند، بیان کرد: تلاش استان گلستان در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی نسبت به استان‌های همتراز بسیار خوب و نمونه بوده است. موضوع جزیره آشوراده از مصوبات و قول‌های رئیس جمهور به مردم است و مطالعات و تفاهامات به پایان رسیده و کلیات و جزئیات به تصویب رسیده اما در کمیسیون ماده دو قانون مدیریت کشوری باید به تائید نهایی برسد تا بتوانیم پروژه توسعه جزیره آشوراده را به نتیجه برسانیم.
صادقلو اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که از موضوعات قول‌های سفر رئیس جمهور است، موضوع راه‌آهن گرگان به مشهد مقدس است که یکی از کریدورهای مهم شمال کشور است. ما در استان گلستان می‌توانیم این راه‌آهن را تا گنبدکاوس به جلو ببریم اما تکمیل آن نیازمند عزم ملی است و این موضوع یکی از خواسته‌های استان گلستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.