عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد که هدف قرار دادن فرودگاه الشعیرات سوریه بنابه درخواست اسرائیل و با حمایت و تشویق سعودیها صورت گرفت و سعودیها به همراه اسرائیل و آمریکا علیه سوریه هستند.

تجاوز آمریکا به سوریه با تشویق سعودی ها و به درخواست اسرائیل بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العهد، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان به تجاوز آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه واکنش نشان داد.

وی در همین رابطه تاکید کرد: هدف قرار دادن فرودگاه الشعیرات سوریه بنابه درخواست اسرائیل و با حمایت و تشویق سعودی ها صورت گرفت؛ سعودی ها به ادامه تجاوز آمریکا به سوریه تحریک می کنند. آن کسانی که اسرائیل را در سال ۲۰۰۶ به حمله ضد لبنان ترغیب کردند، اکنون نیز آمریکا را به حمله علیه سوریه تشویق می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب الله تصریح کرد: ما فراموش نمی کنیم که سعودی ها در سال ۲۰۰۶ بر روی شکست ما حساب کرده بودند و اسرائیل را به ویران سازی شهر بنت جبیل و الضاحیه الجنوبیه بیروت تشویق می کردند. موضع سعودی ها کماکان مانند سابق است و تغییری نکرده است. سعودی ها به همراه اسرائیل، آمریکا، داعش و جبهه النصره در خندقی واحد علیه سوریه هستند.

وی بیان داشت: آمریکا پس از تجاوز اخیر خود به سوریه در به زانو درآوردن این کشور و همچنین تغییر مواضع ایران و حزب الله و معادلات میدانی ناکام ماند. بهترین پاسخ به تجاوز آمریکا، تکمیل نبرد میدانی برای نابودی داعش و جبهه النصره در سوریه است و ما این کار را خواهیم کرد. همزمان، توجه مان به جنوب لبنان است و از لحاظ نظامی آماده ایم تا اسرائیل از این فرصت استفاده نکند و به حاکمیت لبنان تعرض نکند.

شیخ نبیل قاووق در پایان گفت: تجاوز آمریکا به سوریه، خطر مستقیمی برای لبنان و نقض حاکمیت ما محسوب می شود. اگر یکی از موشک های آمریکا که از آسمان لبنان عبور کرد، در یکی از شهرهای لبنان سقوط می کرد، چه اتفاقی می افتاد؟

گفتنی است که روز جمعه دو ناو آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه اقدام به شلیک ۵۹ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه کردند. اتاق عملیات مشترک روسیه و ایران تاکید کرد که به هیچ وجه به آمریکا اجازه نخواهیم داد تا از طریق نقض قوانین بین الملل و اقدام خارج از چارچوب سازمان ملل به تجاوز به سوریه ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.