ساری- حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری سه شنبه ۲۲ فروردین ماه همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) به منظور بهره برداری از چند پروژه عمرانی و زیرساختی به مازندران سفر می کند.

رئیس جمهور سه شنبه به مازندران سفر می کند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این رابطه اظهار کرد: همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح زیر ساختی را افتتاح یا کلنگ زنی می کنند.

حیدرنوروزی افزود : ۹ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از این طرح ها مربوط به بندر امیرآباد به عنوان یکی از بنادر مهم و با تجهیزات مدرن در شرق مازندران است.

وی طرح های آماده بهره برداری این بندر را شامل تجهیزات بارگیری و تخلیه، انبار ذخیره گندم و روغن، ۶ پست اسکله با ظرفیت حدود چهار میلیون تن، واحد تولیدی و صنعتی کاغذ تحریر و چاپ و بخشی از دیوار حفاظتی معرفی کرد.

نوروزی گفت: همچنین با حضور رئیس جمهوری اجرای طرح اتصال اسکله رو - رو بندر امیرآباد به شبکه ریلی کشور، ساخت کارخانه صنعتی ام دی اف و بخش دیگری از دیوار حفاظتی این بندر آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: در سفر رئیس جمهور به استان کمربندی جنوبی شهر بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان استان نیز پس از ۱۱ سال به بهره برداری می رسد.

وی هزینه ساخت این کمربندی را یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، بار ترافیکی شهر بابل که نابسامانی زیادی برای شهروندان به دنبال داشته کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تکمیل حدود ۴۰ کیلومتر از بزرگراه سوادکوه - قائمشهر و ۳ دهنه تونل به طول یک هزار و ۵۷۰ متر را از دیگر طرح های افتتاحی در سفر رئیس جمهوری به مازندران اعلام کرد و گفت: برای ساخت و تکمیل این طرح حدود ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نوروزی از تونل و پل ارتباطی نوشهر- چالوس با اعتبار ۹۷۰ میلیارد ریال به عنوان یکی دیگر از طرح های آماده افتتاح برای سفر دوم هیات دولت به مازندران اعلام کرد و افزود: در این محور۱۳ دهنه پل و یک دهنه تونل زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

وی ادامه داد: طرح بهسازی محور بهشهر - زاغمرز به طول ۱۵ کیلومتر همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان به بهره برداری می رسد که اعتبار هزینه شده برای این محور را ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است.

نوروزی گفت: همچنین بخشی از کمربندی شهر ساری مرکز استان نیز در سفر رئیس جمهوری زیر بار ترافیک قرار می گیرد که برای این طرح نیز ۸۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی بهره برداری از مرحله اول افزایش طول باند فرودگاه رامسر در غرب مازندران را به عنوان دیگر طرح آماده افتتاح در سفر رئیس جمهوری معرفی کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.