مشهد- صبح دوشنبه مخزن ۵ میلیون لیتری مازوت در کارخانه ای در بلوار توس مشهد دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع ۳۰ آتش نشان اطفاء شد.

شعله های سرکش مخزن ۵ میلیون لیتری مازوت در مشهد اطفاء شد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست سه ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در تشریح جزییات این خبر افزود: در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه امروز پس از اعلام آتش سوزی به ستاد فرماندهی این سازمان، بیش از ۳۰ آتش نشان از چندین ایستگاه به همراه ۱۰ خودروی اطفای حریق به محل اعزام شدند.

آتشپاد سوم سبحانی با بیان اینکه کانون حریق مخزن مازوت ۵ میلیون لیتری این کارخانه است، بیان کرد: این مخزن با حدود پنج هزار لیتر سوخت هنگام عملیات برشکاری طعمه حریق شد و به طور کامل زیر آتش رفت.

وی ادامه داد: دود ناشی از این حریق سنگین از کیلومترها قابل مشاهده بود و حریق با تلاش نفسگیر آتش نشانان مهار و اطفاء شد .

سبحانی با بیان اینکه این حریق خسارت جانی نداشت، خاطرنشان کرد: علت وقوع حادثه و برآورد میزان خسارت نیازمند بررسی های بیشتر است.

حریق یک مجموعه اقامتی

همچنین سرپرست ایستگاه ۳۲ سازمان آتش نشانی مشهد از وقوع آتش سوزی در یک مجموعه اقامتی در حال تعمیرات در خیابان امام رضا(ع) این شهر خبر داد و گفت: کانون حریق این آتش سوزی که صبح امروز رخ داد، طبقه منفی یک مجموعه اقامتی ۶ طبقه بود.

حسن نجمی بر اساس بررسی های اولیه آتش نشانان در محل آتش سوزی گفت: پرت شدن مواد مذاب ناشی از جوشکاری روی داکت انتقال لوله های آب و انرژی باعث شعله ور شدن آتش و سرایت آن به طبقه منفی یک شده بود .

وی با تاکید بر اینکه در این مجموعه فردی اقامت نداشته و مجموعه در حال تعمیرات بود، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به سرایت دود ناشی از حریق به کل طبقات این حادثه محبوس و مصدوم نداشت .

سرپرست ایستگاه ۳۲ سازمان آتش نشانی مشهد افزود: آتش نشانان پس از عملیات اطفای آتش که در همان لحظات اولیه و قبل از گستردگی انجام شد، با بکارگیری دمنده های فشار مثبت و منفی اقدام به تخلیه دود از محل کردند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.