سمنان- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با انتقاد به برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان گفت: در هفته گذشته برای چندمین بار شاهد سفر رئیس‌جمهور بودیم که از این سفر هیچ‌چیزی عاید شرق استان سمنان ازجمله پرجمعیت‌ترین شهرستان این استان یعنی شاهرود و نیز شهرستان میامی نشد.

شاهرود و میامی از سفر رئیس جمهور به استان سمنان بی نصیب ماندند

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه استان سمنان و سفر به آن برای رئیس‌جمهور یک استثناست عنوان کرد: در این سفرها رئیس‌جمهور درواقع به زادگاه خود سر زد و در این راه پیگیری‌های من و استاندار سمنان برای حضور رئیس دولت در وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین و پر مشکل‌ترین شهر شرقی استان سمنان به نتیجه نرسید.

نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی با اشاره به اینکه مردم ما از بی‌عدالتی تاریخی، بی‌انصافی، بی‌تدبیری‌ها و عدم توسعه متوازن در استان رنج می‌برند اضافه کرد: مردم انتظار دارند تا رئیس‌جمهور در فرصت باقی‌مانده با دستور صریح خود گوشه‌ای از گره‌های کور شهرستان‌های شاهرود و میامی را بگشاید تا شاید این کم‌توجهی ها جبران شود.

حسینی شاهرودی از رئیس‌جمهور خواست تا برای تدوین سند توسعه شرق استان سمنان بر اساس ظرفیت‌ها و آمایش سرزمینی این بخش از استان دستور صریح صادر کند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شاهرود تنها فرودگاه عملیاتی و اقتصادی استان سمنان است و ۲۵ سال قبل از سوی مردم شهرستان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی ساخته شد و بدون هیچ‌گونه کمک‌های دولتی احداث‌شده است بیان کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تا به وزارتخانه‌های راه و کشور برای توسعه فرودگاه شاهرود و تسریع در صدور مجوز مرز هوایی و ایجاد پایانه صادراتی در این فرودگاه دستور صریح صادر کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی با بیان اینکه مشکل آب شرب یکی از مشکلات جدی روستاهای شهرستان‌های شاهرود و میامی است عنوان کرد: برخی از روستاهای این دو شهرستان هنوز با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

حسینی شاهرودی صدور دستور صریح رئیس‌جمهور به وزارت نیرو برای تسریع حل مشکل آب شرب روستاهای مناطق بسطام، کالپوش، خار توران و رفع موانع تأمین آب شرب شهر شاهرود از چشمه‌سارهای قطری و کالپوش را خواستار شد.

حل مشکلات احیای معادن و رونق تولید از سوی وزارت صنعتی معدن و تجارت با دستور ویژه رئیس‌جمهور از دیگر خواسته‌های حسینی شاهرودی از روحانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.