۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 518695

یک منبع آگاه از توقف تولید دوربین‌های دیجیتال سامسونگ در آینده نزدیک خبر داد.

توقف تولید دوربین‌های دیجیتال سامسونگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کمپانی سامسونگ اخیرا از دوربین 360 درجه و دارای کیفیت 4K (تعداد پیکسل‌های فرمت 4K چهار برابر فرمت فول اچ‌دی است) خود رونمایی کرده است؛ اما ظاهرا این غول فناوری کره‌ای دیگر تصمیم ندارد به تولید دوربین‌های دیجیتال بپردازد و از این پس بر روی طراحی و ساخت محصولات ضبط تصاویر با وضوح تصویر 4K متمرکز خواهد شد.

این منبع آگاه که از مقامات رسمی سامسونگ به شمار می‌آید اظهار داشت کمپانی مذکور به زودی با دوربین‌های دیجیتال خداحافظی می‌کند. البته سامسونگ پیش از این شایعه خروج از بازار دوربین‌های دیجیتال را تکذیب کرده بود.

نخستین بار در سال 2015 اخباری مبنی بر تصمیم سامسونگ برای پایان حضور در بازار دوربین‌های دیجیتال منتشر شد. در آن زمان گفته می‌شد این طرح در حال بررسی است که از سوی مقامات این کمپانی تکذیب شد.  

این مقام سامسونگ اظهار داشت: ما دیگر دوربین دیجیتال نمی‌سازیم و نمی‌فروشیم؛ اما در بخش تولید دوربین‌های باکیفیت و به روز باقی خواهیم ماند. سامسونگ قصد دارد بخش جدید محصولات مرتبط با دوربین‌ را ایجاد کند.

سامسونگ در چند ماه اخیر تولید برخی از دوربین‌های دیجیتال را متوقف کرده بود و همین موضوع بر سخنان این مقام صحه می‌گذارد.

یک کارشناس صنعت دوربین معتقد است: گوشی‌های هوشمند در دنیای امروز از دوربین‌های باکیفیتی بهره می‌برند. همین موضوع موجب شد سامسونگ توان رقابتی خود را در بخش دوربین‌های رده پایین از دست بدهد. حتی کمپانی‌های بزرگی مانند کانن و نیکون نیز در بازار دوربین‌های حرفه‌ای با مشکل مواجه شده‌اند. در این شرایط سامسونگ چاره‌ای جز ترک بازار ندارد.

مقامات سامسونگ پس از معرفی Gear 360 در سال گذشته که هم‌تراز با کیفیت دوربین‌های DSLR است، اعلام کرد تمرکز خود را بر روی اضافه کردن دوربین‌های دارای کیفیت 4K بر روی گوشی‌های هوشمند تولید این کمپانی قرار می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.