وبگاه «دبکا فایل» مدعی شده است که ایران، روسیه و حزب الله در اقدامی جدید مرکز فرماندهی در حمایت از «بشار اسد» رییس جمهور سوریه شکل داده‌اند.

ادعای رسانه صهیونیست درباره اقدام مشترک ایران، روسیه و حزب الله

به گزارش قدس آنلاین، این منبع خبری پیام روز گذشته ایران و روسیه مبنی بر هشدار به آمریکا در صورت عبور از خط قرمز را صادره از این مرکز نام نهاد.


دبکا فایل به نقل از منابع نظامی خود همچنین مدعی شد که تیم مهندسی آمریکا در حال فعالیت بیست و چهار ساعته برای ساختن یک پایگاه بزرگ جدید هوایی در شمال سوریه است و این پایگاه هوایی قرار است 2500 نظامی آمریکا مستقر در پایگاه «اینجرلیک» ترکیه را در خود جای دهد.

بر این اساس، آمریکا چهار پایگاه هوایی دیگر برای خود در نظر گرفته است. پایگاه‌های جدید هوایی آمریکا در شمال سوریه و در مرز این کشور با عراق قرار دارند و آمریکا قصد دارد با ترک پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه عازم پایگاه‌های جدید شود.

گفته می‌شود که نیروهای آلمانی نیز قصد ترک پایگاه هوایی اینجرلیک و رفتن به مکان‌های جدید در قبرس و اردن را دارند که دلیل آن وخامت روابط آلمان با ترکیه است.

به نوشته دبکا، پایگاه جدید در حال ساخت آمریکا در منطقه الطبقه در 40 کیلومتری غرب رقه قرار دارد. چهار پایگاه دیگر یکی در فرودگاه حجر، دو مورد دیگر در قمیشلی و آخرین آن در کوبانی در شمال حلب نزدیک مرز سوریه با ترکیه قرار دارند.

دبکا نوشت: 5 پایگاه آمریکا در سوریه بخشی از راهبرد سه جانبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با هدف نبرد با داعش، مسدود کردن دسترسی هوایی و زمینی ایران به سوریه و کمک به کردهای سوریه با ایجاد سپر نظامی علیه ارتش ترکیه است.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.