وزیر امور خارجه بلژیک تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه را تصمیمی خارج از چارچوب قوانین و مقررات سازمان ملل متحد خواند.

حمله آمریکا به سوریه ناقض قوانین سازمان ملل بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، وزیر امور خارجه بلژیک روز دوشنبه در گفتگو با رادیو «بِل آرتی اِل» ضمن اشاره به دستور صادره از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در بامداد روز جمعه، از ترامپ خواست تا از مطابقت تصمیمات آتی خود در حوزه سیاست خارجی با چارچوب مقررات سازمان ملل متحد اطمینان حاصل نماید.

«دیدیه رِندرز» به این شبکه رادیویی گفت: «آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم، افزایش تدریجی [تنشها] است».

وی در ادامه افزود: «من می توانم واکنش رئیس جمهوری آمریکا به حمله شیمیایی [به خان شیخون] را درک کنم، و این نخستین بار نبود. اما تصمیم وی [برای حمله به پایگاه هوایی در سوریه] خارج از چارچوب بین المللی اتخاذ شده است. [این تصمیمات] باید از مجرای سازمان ملل متحد عبور کند».

گفتنی است که بامداد روز جمعه، آمریکا یک پایگاه هوایی در نزدیکی استان حمص سوریه را در واکنش به حمله شیمیایی به شهر «خان شیخون»- در استان ادلب سوریه- هدف حمله موشکی قرار داد. پنتاگون مدعی شد که در این حمله موشکی، ۲۰ فروند هواپیمای جنگنده ارتش سوریه منهدم شده است.

افزون بر این، «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در همان روز مدعی شد که حمله نظامی آمریکا به سوریه «پاسخی روشن در قبال اهداف بشردوستانه ای [!] است که بطور گسترده ای در سرتاسر جهان مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است!».

طبق اعلان وزارت دفاع روسیه، در این حمله موشکی ۵۹ موشک تام هاوک به سمت هدف- پایگاه هوایی الشعیرات- شلیک شد که تنها ۲۳ موشک به هدف اصابت کرد. با این وجود، مقامات آمریکا این ادعای مسکو را رد کرده و مؤکدانه مدعی پرتاب دقیق و موفقیت آمیز تمام موشکها هستند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه خاطرنشان کرد که واشنگتن تاکنون شواهدی مستدل مبنی بر وجود تسلیحات شیمیایی در پایگاه هوایی الشعیرات ارائه نکرده است.­­­

مقامات سوریه تأیید کردند که در این حمله دست کم شش تن جان باخته و تعداد زیادی زخمی شدند. طبق اعلان فرمانداری استان حمص، در این حمله موشکی ۱۴ تن از جمله ۹ غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.