یزد - رییس انجمن خوشنویسان ایران گفت: ترویج ادبیات و ارتقاء فرهنگ کشور، اولویت اول این انجمن بوده وهنر خوشنویسی به توجه وحمایت بیشتری نیاز دارد.

هنر خوشنویسی به توجه وحمایت بیشتری نیاز دارد

به گزارش قد س آنلاین، عارف براتی دوشنبه شب در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری خوشنویسی محمد رسول الله استان یزد اظهارداشت: هنرنقش مهمی در توسعه کشوردارد ومهمترین رسالت این انجمن ارتقای بیش از بیش  فرهنگ کشور می باشد.

وی در خصوص فعایتهای این انجمن افزود: قدمت فعالیت این انجمن به ۶۷ سال می رسد که در ابتدا با هشت استاد شاخص فعالیت خود را ادامه داده است و امروز با ۳۲۰ شعبه ادعا می کند که به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی درحال فعالیت است ودر حال حاضر۳۴۸ استاد خوشنویس در کشور فعالیت می‌کنند.

براتی با بیان این که بیش از یک و نیم میلیون نفر عضو در انجمن خوشنویسان ایران فعالیت می کنند، تصریح کرد: این انجمن در حال حاضر ۳۴۸ استاد و بیش از ۲۵ هزار فارغ التحصیل در سطح کشور دارد.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بیش از یک هزار کلاس خوشنویسی در سطح کشور، در حال برگزاری است و به تازگی تفاهم نامه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت بیشتر از انجمن خوشنویسان در سراسر کشور امضا شده است.

رییس انجمن خوشنویسان ایران افزود: یزد قبل از این هم میزبان جشنواره‌های فرهنگی و هنری بزرگی بوده است که نشان دهنده ظرفیت علمی و هنری مردم این خطه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.