مشهد- همزمان با شب سیزده رجب، سالگرد میلاد امیرمؤمنان علی(ع)، حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد غرق در نور و شادی شد.

حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد امام علی(ع) غرق سرور و شادی شد

به گزارش قدس آنلاین، هزاران زائر و مجاور به بارگاه مقدس امام رضا(ع) آمدند تا ولادت با سر سعادت مولود کعبه را به ساحت مقدس امام رئوف و امام عصر(عج) تبریک و تهنیت عرض کنند.

بوی مشک و عود در صحن و سرای آستان ملک پاسبان رضوی پیچیده و زمزمه شکر عاشقان ایزد متعال و صدای نجواهای دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از گوشه و کنار حرم قدسی به گوش می‌رسد.

به مناسب شب میلاد حضرت علی(ع) مراسم ویژه‌ای در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد و در آن ذاکران اهل‌بیت(ع) به مولودی‌خوانی و حجت الاسلام حسینی قمی به ایراد سخنرانی پرداختند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب مستحب است، گفت: در این شب مبارک باید همه زائران بخاطر اینکه در ماه رجب زائر حضرت رضا(ع) هستند خداوند را شاکر باشند.

وی با بیان اینکه ماه رجب سه زیارت اختصاصی دارد که شامل سید الشهدا(ع)، امام رضا(ع) و حج عمره می‌شود، اظهار کرد: لغت‌ شناسان‌ واژه‌ رجب‌ را به‌ عظمت‌ معنا کرده‌اند و مرجب‌ به‌ معنای‌ «مورد عظمت‌ قرار داده‌ شده‌ «است. رجب‌ هفتمین‌ ماه‌ از سال‌ قمری‌ است. بدین‌ جهت‌ بدان‌ رجب‌ المرجب‌ گفته‌اند که‌ قبایل‌ عرب‌ به‌ آن‌ ماه‌ احترام‌ قایل‌ بوده‌ و آن‌ را بزرگ‌ می‌شمردند و جنگ‌ را در آن‌ ماه‌ جایز نمی‌دانستند.

وی ادامه داد: اگر ما قدردان ماه رجب نباشیم، به اعمال و اذکار آن توجه نکنیم و خیلی ساده از ماه رجب بگذریم، یقینا از افراد جاهل قبل از اسلام بدتر خواهیم بود و از رجبیون نخواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که اگر کسی فقط یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، در قیامت جزو رجبیون خواهد شد و زمانی که ندای «أین رجبیون» را سر دادند او هم می‌تواند لبیک بگوید.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه امیرالمومنان(ع) دارای فضائل بسیار زیاد هستند، اظهار کرد: وقتی حضرت علی(ع) از فتح خیبر برگشتند رسول گرامی اسلام به ایشان گفتند یاعلی اگر نگران نبودم که عده‌ای تو را خدا نام نگذارند تمام فضائل تو را برای مردم می‌گفتم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.