در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یوونتوس برابر بارسلونا به میدان خواهد رفت.

جدال انتقامی یوونتوس برابر بارسلونا/ دورتموند در خانه کار را تمام می کند؟

به گزارش قدس آنلاین، سوت آغاز مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو دیدار به صدا درمی‌آید که در حساس‌ترین بازی که می‌توان آن را فینال زودرس رقابت‌ها نیز نامید، یوونتوس برابر بارسلونا قرار می‌گیرد.

یوونتوس - بارسلونا 

دو تیم یوونتوس و بارسلونا در شرایط متفاوت به مصاف هم می‌روند. یوونتوس را می‌توان آماده‌ترین تیم این روزهای فوتبال اروپا نامید که در آستانه کسب سه‌گانه در این فصل است. صدرنشین فوتبال ایتالیا غیر از شکست تشریفاتی برابر ناپولی، در ۵ دیدار قبلی خود به برتری رسیده است و با روحیه بالایی به استقبال این بازی می‌رود.

در طرف دیگر، بارسلونا به طرز معجزه آسیایی توانست به این مرحله برسد. این تیم شکست ۴ بر صفر برابر پاری سن ژرمن در دیدار رفت مرحله قبل را جبران کرد و با برد ۶ بر یک موفق به صعود شد. با این حال دو شکست برابر لاکرونیا و مالاگا در لالیگا، شانس این تیم را برای قهرمانی در لیگ تا حد زیادی کاهش داده است.

این بازی بازگشت دنی آلوس به نوکمپ است. این مدافع برزیلی ۲۴۷ بازی برای بارسلونا انجام داد و در هشت سال حضور در این تیم قهرمانی‌های زیادی را کسب کرد.

دو تیم تاکنون هفت بار برابر هم به میدان رفتند که کفه ترازو، کمی به سمت بارسلونا سنگینی می‌کند. این تیم اسپانیایی سه بار به برتری رسیده و ۳۲ بار نیز طعم شکست را چشیده است. دو دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. در تقابل‌های دو تیم، بارسلونا ۱۰ بار به گل رسیده و هفت گل نیز برابر یوونتوس به ثمر رسانده است.

یوونتوس در مسیر سه‌گانه

دو تیم بارسلونا و یوونتوس در فینال دو فصل قبل در برلین نیز برابر هم به میدان رفتند که بارسلونا سه بر یک به برتری رسید و قهرمان شد. بارسلونا تاکنون سه بار برابر یوونتوس به برتری رسیده است که آخرین بار در فینال دو فصل قبل بوده است که در برلین به دست آمد.

احتمال حضور ماریو مانژوکیچ برای این بازی ضعیف است. او در تمرینات اخیر تیمش مصدوم شده است و شاید نتواند یووه را در این دیدار همراهی کند.

غایبان:

یوونتوس: مارکو پیاجکا (آسیب‌دیده)

بارسلونا: سرخیو بوسکتس (محروم)، الیکس ویدال، آردا توران، رافینیا (آسیب‌دیده)

بوروسیا دورتموند - موناکو 

دیگر دیدار این مرحله در حالی برگزار می‌شود که بوروسیا دورتموند در رده چهارم لیگ فوتبال آلمان قرار گرفته است و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کند. این هفته شکست سنگین چهار بر یک برابر بایرن مونیخ باعث شد تا زنبورها با روحیه بدی به استقبال بازی با موناکو بروند. دورتموند در ۵ بازی اخیر خود به ۳ برد، یک تساوی و یک باخت رسیده است. این در حالی است که موناکو غیر از شکست ۴ بر یک برابر پاری سن ژرمن در فینال جام اتحادیه فرانسه، در ۵ دیدار قبلی خود به برتری رسیده است.

این دو تیم تاکنون هیچ دیداری برابر هم برگزار نکردند و برای نخستین بار است که در رقابت های اروپایی برابر هم به میدان می‌روند. 

هر دو تیم امیدوار هستند برای چهارمین بار جواز حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورند. دورتموند آخرین بار در سال ۱۳-۲۰۱۲ به نیمه نهایی رسید که در نهایت به فینال نیز راه یافت ولی با شکست برابر بایرن مونیخ از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. موناکو نیز از زمانی که در سال ۲۰۰۴ به فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۴ راه یافت و برابر پورتو شکست خورد، دیگر نتوانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یابد.

تیم آلمانی در مرحله قبل توانست با کنار زدن بنفیکا راهی این مرحله شود. این تیم در ۸ بازی برابر تیم‌های فرانسوی در خانه به ۴ برد و ۳ تساوی رسیده است و تنها در یک دیدار شکست خورده است. این‌بار نیز زنبورها روی حمایت هواداران برای این بازی حساب باز کردند. 

درخشش دورتموند در دیدار برگشت برابر بنفیکا

بعد از حذف غیر منتظره پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان، اکنون موناکو تنها تیم فرانسوی حاضر در این مرحله لیگ قهرمانان است. آنها در حالی که در بازی رفت با نتیجه ۵ بر ۳ برابر منچسترسیتی شکست خورده بودند، در بازی برگشت دست به کار بزرگی زدند و این تیم انگلیسی را حذف کردند تا نهمین تیم تاریخ این رقابت‌ها باشند که شکست با اختلاف ۲ گل در بازی رفت را جیران می‌کنند.

به نقل از ایسنا، دو فصل قبل موناکو با شکست برابر یوونتوس در این مرحله شکست خورد و از رقابت‌ها کنار رفت. حالا باید ببینیم تیم هجومی لئوناردو یاردیم می‌تواند دست پر از آلمان برگردد یا خیر.

یکی از نکات جالب این دیدار تقابل پیر امریک اوبامیانگ، ستاره گابنی بوروسیا دورتموند با موناکو، تیم سابقش است.

غایبان:

بوروسیا دورتموند:‌

مارکو رویس، سون بندر، ماریو گوتسه (آسیب‌دیده)

موناکو:

گایدو کاریلو (آسیب‌دیده)، تیمو باکایوکو (محروم)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.